  • 1. Data: 2004-10-07 18:05:12
    Temat: rozwiazanie umowy o dzielo
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam

    Czy mozna i na jakich warunkach rozwiazac umowe o dzielo zawarta na 3 miesiace,
    a dzielem ma byc napisanie wykladu. W umowie nie ma slowa o rozwiazaniu. Jeszcze
    poltora miesiaca bedzie "trwala" umowa. Sa jakies konsekwencje wynikajace z
    kodeksu cywilnego, jesli ja rozwiaze teraz?

    PS. Przejrzalam KC ale chyba nie jestem w stanie logicznie myslec, bo nie
    znalazlam odp. na moje pytanie.

  • 2. Data: 2004-10-07 22:02:05
    Temat: Re: rozwiazanie umowy o dzielo
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > poltora miesiaca bedzie "trwala" umowa. Sa jakies konsekwencje wynikajace
    > kodeksu cywilnego, jesli ja rozwiaze teraz?

    W skrócie to:
    Art. 644 KC -> odstąpienie od umowy o dzieło.
    Grzegorz

  • 3. Data: 2004-10-07 22:25:21
    Od: "pitus55" <pitus55(WYWAL_TO)@gazeta.pl>

> [...]
    > poltora miesiaca bedzie "trwala" umowa. Sa jakies konsekwencje wynikajace
    > kodeksu cywilnego, jesli ja rozwiaze teraz?

    Możesz rozwiązać umowę za zgodą stron. Konsekwencje będą takie jakie sobie
    ustalicie z drugą stroną.

    Jeśli jesteś zamawiającym to możesz skorzystać z art. 644 k.c. -> Dopóki
    dzieło nie zostało ukończone, zamawiający może w każdej chwili od umowy
    odstąpić płacąc umówione wynagrodzenie. Jednakże w wypadku takim zamawiający
    może odliczyć to, co przyjmujący zamówienie oszczędził z powodu niewykonania
    dzieła.

    Jeśli jesteś wykonawcą dzieła, nie masz takiej furtki. Pozostaje Ci tylko
    nie wykonanie umowy. Konsekwencje są opisane w art. 471 k.c. do art. 497
    k.c.

    --
    pzdr pitus55