  • 1. Data: 2004-09-05 18:07:04
    Temat: umowa o prace czy powinna byc okreslona kwota zarobku?
    Od: "kolin82" <k...@o...pl>

    Witam!

    Mam pytanie czy w umowie o prace oprocz podanych ilosci godzin pracy
    tygodniowo powinno byc wyszczegolnienie ilosci zarabianych pieniedzy???

    Pozdrawiam
    kolin

  • 2. Data: 2004-09-05 18:14:07
    Od: hanaszku<h...@o...pl>

    ello :o)

    tak powinna być

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-09-05 19:19:14
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "kolin82" <k...@o...pl> naskrobał/a w

    > Mam pytanie czy w umowie o prace oprocz podanych ilosci godzin pracy
    > tygodniowo powinno byc wyszczegolnienie ilosci zarabianych pieniedzy???

    Tak.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Sygnaturka cwiczebna.

  • 4. Data: 2004-09-06 08:26:17
    Od: "Kaliope" <k...@w...pl>

    > Mam pytanie czy w umowie o prace oprocz podanych ilosci godzin pracy
    > tygodniowo powinno byc wyszczegolnienie ilosci zarabianych pieniedzy???

    Zasadniczo tak, ale może być ta kwota podana "różnym schematem". To znaczy,
    z umowy musi jasno wynikać, że zarabiasz nie mnie niż 824,00zł brutto a
    pozostałe składniki mogą być podane w formie np. "plus prowizja w wysokości
    2% od obrotu i ekiwalent w wysokości 25zł kwartalnie za za wykorzystywanie
    prywatnych gumiaków do pracy". Przy czym muszą być w umowie wyszczególnione
    wszystkie składniki i jeśli w zakładzie pracy nie ma "regulaminu
    wynagradzania" to i schemat liczenia poszczególnych składników.
    pozdrawiam
    Kaliope

  • 5. Data: 2004-09-06 10:13:07
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/5/2004 8:07 PM, kolin82 wrote:

    > Mam pytanie czy w umowie o prace oprocz podanych ilosci godzin pracy
    > tygodniowo powinno byc wyszczegolnienie ilosci zarabianych pieniedzy???

    Z umowy o pracę powinno wynikać co będziesz robić, kiedy, za ile i na
    jakich warunkach.
    Jakie to magiczne sformułowanie masz w umowie, że nie wynika z niej ile
    ci zapłacą?

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-09-06 17:07:57
    Od: "kolin82" <k...@o...pl>

    mam w umowie napisane ze praca bedzie na 1/2 etatu ale nie ma sformulowania
    ile nalezy mi sie za prace.. jest mowa o wypowiedzeniniu , urlopach, ze
    wynagrodzenie bedzie wyplacane raz w miesiacu, ale nie ma mowy ile....
    Pozdrawiam
    Kolin

  • 7. Data: 2004-09-07 09:38:35
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/6/2004 7:07 PM, kolin82 wrote:

    > mam w umowie napisane ze praca bedzie na 1/2 etatu ale nie ma sformulowania
    > ile nalezy mi sie za prace.. jest mowa o wypowiedzeniniu , urlopach, ze
    > wynagrodzenie bedzie wyplacane raz w miesiacu, ale nie ma mowy ile....

    Czy jest jakieś odwołanie - do aneksu (abstrahując, czy istnieje, czy
    nie) do regulaminu wynagradzania etc.? jeżeli nic nie ma na temat
    wynagrodzenia to umowa jest wadliwa, bo nie okresla zobowiazań jednej ze
    stron, a powinna.

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2004-10-04 08:11:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Sep 2004, Kaliope wrote:
    [...]
    >+ Zasadniczo tak, ale może być ta kwota podana "różnym schematem". To znaczy,
    >+ z umowy musi jasno wynikać, że zarabiasz nie mnie niż 824,00zł brutto
    >+ a pozostałe składniki

    Ha... zapisałać niejasno co najmniej jak w naszych ustawach :)
    "Nie mniej niż 824 zł" oraz "824 zł plus INNE składniki" to są
    IMO dwie *różne* regulacje...

    Wykazał ktoś koniec końców wadliwość zapisu: "500 zł brutto plus
    premia regulaminowa w wysokości 20% średniomiesiecznego zysku oddziału
    rozdzielonego proporcjonalnie do pensji zasadniczej pracowników
    oddziału plus premia uznaniowa lecz nie mniej niż 824 zł brutto" ??
    Bo pamiętam iż dyskusja była, i to chyba nie raz...
    Literalnie z KP wynika minimalne wynagrodzenie, a nie "minimalna
    pensja zasadnicza bez premii", AFAIR !

    pozdrowienia, Gotfryd