  • Data: 2004-02-12 20:01:12
    Temat: Re: umowa o działo + działalność gospodarcza
    Od: f...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Trudne żeby skomentować :(
    > W razie czego US może chcieć podważać - a ty się musisz bronić.
    > Poszukaj kodów PKWiU - chyba są "odległe" a to by świadczyło
    > o "różności" usług.

    Hmm, tyle ze wpisałem prawie wszystkie kody PKD dotyczące informatyki.
    Z tego co wiem to firma B też ma takie wpisy. Nie jestem pewny co do A ale sądzę
    ze się ubezpieczyli zeby nie musiec potem zmieniać :-(
    "odległe" - co to znaczy? Jeżeli będą znajdowały się dajmy na to w grupie:
    USŁUGI INFORMATYCZNE to są już "bliskie" czy odległe?

    Teraz kolejna spraw część kodów wpisałem "na zapas", w tej chwili nie zamierzam
    wykonywać takiej działalności. Czy sam wpis wystarczy jako dowód przeciwko mnie?

    W razie czego, jak by sie okazało ze niektóre z kodów pokrywają się to co
    mogę/musze zrobić zeby nie miec problemów. Termin rozpoczęcia działalności
    jest za miesiąc. Narazie mam wpis do ewidencji i REGON. Czy mogę teraz
    zmienić dane dotyczące firmy?

    > Ale uprzedzę: we wszystkich widzianych w prasie artukułach
    > auutorzy dobierali SKRAJNE przykłady (blisko pasujące - wolno,
    > mocno odległe - nie wolno).
    > Niemniej... zawsze bedziesz wiedział co fachowcy na to :)

    Czyli nie ma jednoznacznej wyroczni? To jest bezsensu!

    Na początku pytałem się o umowę dzieło, i już wiem, ze nie
    mógłbym jej mieć jeżeli DG i umowa pokrywały by się.
    Ale teraz było by tak ze pracowal bym na umowę o pracę i miał DG.
    Obie zachaczają o informatykę. Czy i w tym przypadku mogą wystąpić jakieś
    problemy? Z tego co czytałem na grupie jest to powszechna praktyka na
    zmniejszenie obciążeń związanych z prowadzeniem DG!