  • 1. Data: 2011-08-21 18:56:58
    Temat: umowa kupna-sprzedazy + zastaw bankowy - komplikacje
    Od: "Doby" <l...@a...pl>

    Zawarlem jako kupujacy umowe kupna sprzedazy samochodu, na ktorym jest
    zastaw bankowy, sprzedaje firma na fakture VAT, wplacilem zaliczke,
    w umowie mam zapisane, ze sprzezdaz dochodzi do skutku jesli auto bedzie
    wolne od jakichkolwiek roszczen finansowych i prawnych innych osob do 15
    wrzesnia - teraz komplikacje:

    -sprzedajacy ma zgode banku na zwolnienie zastawu (splacil obciazenie), ale
    dopiero co zlozyl wniosek do sadu o zwolnienie zastawu i jest szansa ze sad
    nie zdazy do 15 wrzesnia - czy sama zgode banku mozna potraktowac jako "auto
    wolne od roszczen finansowych...." ?

    -sprzedajacy stwierdzil, ze skoro ja czekam na decyzje z sadu to on odwoluje
    nasza umowe i wystawil samochod ponownie na sprzedaz oraz oddal mi zaliczke
    w tytule przelewu podajac "zwrot zaliczki z tytułu rezygnacji z zakupu
    samochodu" - to juz podnioslo mi cisnienie - czy tutaj jest jakis pkt
    zaczepienia prawnie ?

    -odwolanie przez sprzedajacego umowy nastapilo ustnie + nastapil zwrot
    zaliczki = czy to jest rownoznaczne z odwolaniem przez niego umowy ? (w
    umowie nie mam napisane ze wszelkie zmiany wymagaja formy pisemnej....) -
    czy powinien potwierdzic to pisemnie
    obawiam sie scenariusza, ze ja kupie inne auto a on 15 wrzesnia - jesli nie
    znajdzie sie inny naiwny kupujacy - zadzwoni do mnie -czemu sie nie zglaszam
    po odbior auta

  • 2. Data: 2011-08-22 00:30:56
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Doby" <l...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obawiam sie scenariusza, ze ja kupie inne auto a on 15 wrzesnia - jesli
    > nie znajdzie sie inny naiwny kupujacy - zadzwoni do mnie -czemu sie nie

    Odwołanie ustne jest równie skuteczne jak pisemne (jesli nie było zastrzeżeń
    formy) ale....to ty, jesli śladu na pismie nie będzie, będziesz musiał w
    razie sporu udowodnić, ze takie odwołanie miało miejsce.

  • 3. Data: 2011-08-22 00:45:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/21/2011 1:56 PM, Doby wrote:
    > Zawarlem jako kupujacy umowe kupna sprzedazy samochodu, na ktorym jest
    > zastaw bankowy, sprzedaje firma na fakture VAT, wplacilem zaliczke,

    a było wpłacić zadatek.

> [...]
    > nie zdazy do 15 wrzesnia - czy sama zgode banku mozna potraktowac jako "auto

    Formalnie nie, bo zastaw ciągle wisi na samochodzie.
    Skąd wiesz, że spłacił i że nic sie nie zmieni w miedzyczasie?
    Może bank zwinał po drodzę kasę za inne zaległości i do zwolnienia nie
    dojdzie/

> [...]
    > w tytule przelewu podajac "zwrot zaliczki z tytułu rezygnacji z zakupu
    > samochodu" - to juz podnioslo mi cisnienie - czy tutaj jest jakis pkt

    Nie ma.
    Z umowy każda, ze stron może się wycofać.
    To co sobie wpisał w przelewie jest bez znaczenia.

    > -odwolanie przez sprzedajacego umowy nastapilo ustnie + nastapil zwrot
    > zaliczki = czy to jest rownoznaczne z odwolaniem przez niego umowy ?

    tak, ale jeśli bedziesz się chciał na to odwołonie powołać, będziesz
    musiał to udowodnić. Wiec poproś o odwołnaie na piśmie.

    (w
    > umowie nie mam napisane ze wszelkie zmiany wymagaja formy pisemnej....) -
    > czy powinien potwierdzic to pisemnie

    ale brakuje hasła "pod rygorem nieważności", wiec forma ustna jest
    akceptowalna.
    tak, powinien potwiedzić pisemnie, ale co mu zrobisz jak nie potwierdzi?

    > obawiam sie scenariusza, ze ja kupie inne auto a on 15 wrzesnia - jesli nie
    > znajdzie sie inny naiwny kupujacy - zadzwoni do mnie -czemu sie nie zglaszam
    > po odbior auta

    tak może być.
    Z drugiej strony gdyby tych przekrętów nie było to byś grzecznie do 15
    września czekał. Wiec po prostu poczekaj.