  • Date: Fri, 13 Aug 2010 19:02:02 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ukrecic leb SMSom "premium"

    Massai pisze:

    > Całkowite "ukręcenie łba" to wylanie dziecka z kąpielą.
    > Możliwość płacenia za duperele sms-em jest niezwykle wygodna - dla
    > wielu osób nawet fakt że sms-em premium się płaci 2 razy więcej nie
    > jest problemem.

    Nie widzę zastosowania - w uczciwych miejscach można płacić kartą lub
    przelewem elektronicznym, a praktycznie wszystkie współczesne telefony
    na to pozwalają.

    > Wiele netowych przedsięwzięć wygląda jak kania dżdżu zapowiadanych od
    > dawna sms-ów super-premium, z wyższymi płatnościami.

    Przedsięwzięć? Legalnych i uczciwych? Przykłady poproszę.

    > To akurat możnaby rozwiązać dość łatwo, gdyby możliwość zasilenia
    > "ogrodzić" sms-em potwierdzającym.
    > Wysyłasz doładowującego sms-a, dostajesz zwrotnie pytanie "czy chcesz
    > doładować numer taki a taki", potwierdzasz jakimś indywidualnym hasłem
    > albo nie i cześć.

    I podające prawdziwy koszt SMSa. Ale na to nie pójdą operatorzy, bo to
    tak jakby paser był za poprawą weryfikacji prawa własności.