  • 1. Data: 2010-08-13 12:18:39
    Temat: ukrecic leb SMSom "premium"
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Ma ktoś pomysł, jak można by zabrać się za zlikwidowanie tych
    funkcjonalnie paserów, czyli pokątnych firemek oferujących różne
    anonimowe doładowania kodami SMS?

    Np. ostatnio jest straszna plaga różnych dzieci kurew, co to próbują
    doładowywać sobie konta kiery wysyłając fałszywe informacje o rzekomo
    wygranym konkursie. Na pierwszy rzut oka widać, że to kant, ale jednak
    jest to irytujące...

  • 2. Data: 2010-08-13 12:29:50
    Temat: Re: ukrecic leb SMSom "premium"
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a) :
    > Np. ostatnio jest straszna plaga różnych dzieci kurew, co to próbują
    > doładowywać sobie konta kiery wysyłając fałszywe informacje o rzekomo
    > wygranym konkursie.

    Lub podszywających się wręcz pod administrację komunikatora Tlen z
    tekstem mniej więcej: Termin ważności twojego konta dobiega końca.
    Aby przedłużyć, wyślij SMS-a na nr ... o treści ...

    Nie mam pojęcia jak ukrócić paserstwo.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 3. Data: 2010-08-13 13:04:05
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    wiadomości news:4c65381c@news.home.net.pl...
    > Ave!
    >
    > Ma ktoś pomysł, jak można by zabrać się za zlikwidowanie tych

    nie wiem jak ale mnie wkurza maksymalnie. Wszelkie smsy typu "wygrales
    miejsce w pierwszej trojce wygranych, wyslij tylko smsa ze zgloszeniem"

    Icek

  • 4. Data: 2010-08-13 13:11:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Icek pisze:

    > nie wiem jak ale mnie wkurza maksymalnie. Wszelkie smsy typu "wygrales
    > miejsce w pierwszej trojce wygranych, wyslij tylko smsa ze zgloszeniem"

    Cóż, jak nic nie wyjdzie z legalnych pomysłów, to zawsze można zebrać
    wszystkich zirytowanych, przejść się po kafejkach i podglądać, które
    szczyle kombinują. A potem zrobić im "kęsim" ;->

  • 5. Data: 2010-08-13 14:21:45
    Od: "ziutek" <z...@w...pl>

> [...]
    >
    > nie wiem jak ale mnie wkurza maksymalnie. Wszelkie smsy typu "wygrales
    > miejsce w pierwszej trojce wygranych, wyslij tylko smsa ze zgloszeniem"

    Albo inaczej..
    "Komunikat: Oczekuje wiadomosc multimedialna pozostawiona dla numeru xxxxx
    Aby ja odebrac na wyslij SMS o tresci KARTKA pod 72611" - zachowana
    oryginalna pisownia.

  • 6. Data: 2010-08-13 15:59:32
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ave!
    >
    > Ma ktoś pomysł, jak można by zabrać się za zlikwidowanie tych
    > funkcjonalnie paserów, czyli pokątnych firemek oferujących różne
    > anonimowe doładowania kodami SMS?

    Całkowite "ukręcenie łba" to wylanie dziecka z kąpielą.
    Możliwość płacenia za duperele sms-em jest niezwykle wygodna - dla
    wielu osób nawet fakt że sms-em premium się płaci 2 razy więcej nie
    jest problemem.
    Wiele netowych przedsięwzięć wygląda jak kania dżdżu zapowiadanych od
    dawna sms-ów super-premium, z wyższymi płatnościami.

> [...]
    > doładowywać sobie konta kiery wysyłając fałszywe informacje o rzekomo
    > wygranym konkursie. Na pierwszy rzut oka widać, że to kant, ale jednak

    To akurat możnaby rozwiązać dość łatwo, gdyby możliwość zasilenia
    "ogrodzić" sms-em potwierdzającym.
    Wysyłasz doładowującego sms-a, dostajesz zwrotnie pytanie "czy chcesz
    doładować numer taki a taki", potwierdzasz jakimś indywidualnym hasłem
    albo nie i cześć.

    Tylko że na operatorach trzeba by wymusić prawnie żeby tego typu
    operacje musieli potwierdzać.
    Analogicznie możnaby wprowadzić numery super-premium ograniczane sms-em
    potwierdzającym, i wio do boju, można by nawet wprowadzić sms-y po 200
    pln.

    I już problemem opratora byłoby żeby zabezpieczyć się przed ew.
    naciągactwem, np. ograniczając liczbę takich sms-ów w okresie
    rozliczeniowym, i chęć zwiększenia liczby sms-ów uzależnić od
    doniesienia dokumentacji takiej jak w przypadku kart kredytowych.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2010-08-13 16:11:29
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    wiadomości grup dyskusyjnych:4...@n...home.net.pl...
> [...]
    > doładowywać sobie konta kiery wysyłając fałszywe informacje o rzekomo
    > wygranym konkursie. Na pierwszy rzut oka widać, że to kant, ale jednak

    Zmień sieć. Na moją kartę w play nic nie przychodzi.

  • 8. Data: 2010-08-13 16:24:27
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    qwerty wrote:

    > Zmień sieć. Na moją kartę w play nic nie przychodzi.

    Hehe, kiedyś dostałem w pkp-ie do biletu kartę heyaha.
    Po włożeniu do telefonu w ciągu godziny przyszło z 50 sms-ów z jakimiś
    kretyńskimi konkursami ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 9. Data: 2010-08-13 16:58:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    qwerty pisze:

    > Zmień sieć. Na moją kartę w play nic nie przychodzi.

    Nie zrozumiałeś. Chociaż trochę moja wina - nie "kiery" a "gierek".

  • 10. Data: 2010-08-13 17:02:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

> [...]
    > Możliwość płacenia za duperele sms-em jest niezwykle wygodna - dla
    > wielu osób nawet fakt że sms-em premium się płaci 2 razy więcej nie

    Nie widzę zastosowania - w uczciwych miejscach można płacić kartą lub
    przelewem elektronicznym, a praktycznie wszystkie współczesne telefony
    na to pozwalają.

    > Wiele netowych przedsięwzięć wygląda jak kania dżdżu zapowiadanych od
    > dawna sms-ów super-premium, z wyższymi płatnościami.

    Przedsięwzięć? Legalnych i uczciwych? Przykłady poproszę.

> [...]
    > Wysyłasz doładowującego sms-a, dostajesz zwrotnie pytanie "czy chcesz
    > doładować numer taki a taki", potwierdzasz jakimś indywidualnym hasłem

    I podające prawdziwy koszt SMSa. Ale na to nie pójdą operatorzy, bo to
    tak jakby paser był za poprawą weryfikacji prawa własności.