    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: udostępnianie internetu i WAT
    Date: Sat, 17 Jan 2004 21:58:11 +0100
    Sender: r...@p...onet.pl@pc102.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "KowaL" <f...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:buc4m1$aqv$1@news.onet.pl...

    > Mam taki problem. Udostępniam internet. Abonenci płaca jakąś stawkę:
    > xxx + VAT. Aby im ten internet udostępnić wykupiłem łącze dzierżawione
    > za yyy + VAT. Teraz moje pytanie: jak rozliczać ten VAT? Chodzi mi o to
    > żeby nie płacić 2 razy. Bo skoro mam VAT wliczony w koszty łącza to
    > chciałbym przenieś go na abonenta? Czy da się to zrobić i jak?

    Bliższych informacji udzielą Ci na pl.soc.prawo podatki. Tak ogólnie, to w
    wypadku gdy abonentem będzie firma będąca płatnikiem podatku VAT zapłacony
    Tobie VAT odliczy od płaconego przez siebie. Jeśli nie, to niestety musi
    ten VAT zapłacić.

    Natomiast Ty od VAT-u wpłaconego Tobie przez abonentów odliczasz zapłacony
    przez siebie dostawcy łącza i do urzędu skarbowego odprowadzasz różnicę.