  • 1. Data: 2004-01-17 20:07:28
    Temat: udostępnianie internetu i WAT
    Od: KowaL <f...@b...pl>

    Mam taki problem. Udostępniam internet. Abonenci płaca jakąś stawkę:
    xxx + VAT. Aby im ten internet udostępnić wykupiłem łącze dzierżawione
    za yyy + VAT. Teraz moje pytanie: jak rozliczać ten VAT? Chodzi mi o to
    żeby nie płacić 2 razy. Bo skoro mam VAT wliczony w koszty łącza to
    chciałbym przenieś go na abonenta? Czy da się to zrobić i jak?

    Z góry dziękuję,

    --
    KowaL

    PS. Prosze o ewentualne odsyłacze do literatury/strony wwww

  • 2. Data: 2004-01-17 20:58:11
    Temat: Re: udostępnianie internetu i WAT
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KowaL" <f...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > żeby nie płacić 2 razy. Bo skoro mam VAT wliczony w koszty łącza to
    > chciałbym przenieś go na abonenta? Czy da się to zrobić i jak?

    Bliższych informacji udzielą Ci na pl.soc.prawo podatki. Tak ogólnie, to w
    wypadku gdy abonentem będzie firma będąca płatnikiem podatku VAT zapłacony
    Tobie VAT odliczy od płaconego przez siebie. Jeśli nie, to niestety musi
    ten VAT zapłacić.

    Natomiast Ty od VAT-u wpłaconego Tobie przez abonentów odliczasz zapłacony
    przez siebie dostawcy łącza i do urzędu skarbowego odprowadzasz różnicę.

  • 3. Data: 2004-01-17 22:34:04
    Od: "michaelo" <m...@s...pl>

> [...]
    > żeby nie płacić 2 razy. Bo skoro mam VAT wliczony w koszty łącza to
    > chciałbym przenieś go na abonenta? Czy da się to zrobić i jak?

    masz działalność gospodarczą?

  • 4. Data: 2004-01-17 22:35:13
    Od: KowaL <f...@b...pl>

    Użytkownik michaelo napisał:

    > masz działalność gospodarczą?

    TAK

  • 5. Data: 2004-01-17 22:56:25
    Od: "michaelo" <m...@s...pl>

    > TAK
    zebrane abonamenty to twój przychód
    powiedzmy AAA zł*VAT = BBB
    to jest VAT który pomniejszasz o VAT pobrany
    (zapłacony w fakturze od providera czyli np. rachunek z TPSA za łącze czyli
    np. POLPAK-T 2000 *7% VAT (jak dobrze pamiętam to 7%) =CCC
    VAT do zapłaty wynosie mniej więcej BBB-CCC

    nie pamiętam dokładnie ale wyróżnia się VAT należny, pobrany, do zapłaty, co
    ciekawe możesz wykazać przed US
    że masz minusowy VAT do zapłacenia (przy dużych kosztach działalności) i
    wogóle nie płacić VATu

    popytaj się dokładnie w jakimś biurze podatkowym albo kup i przeczytaj
    książkę traktującą o VAT