    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: udostepniane lacza a maskarada?
    Date: Thu, 7 Aug 2003 13:16:33 +0800

    In article <bgqrjr$rv5$1@panorama.wcss.wroc.pl>, Gacek wrote:
    > A zwykly FW softwarowy by jej nie zapewnil ? Czy ataki na komputery

    Tak samo skutecznie? Zdecydowanie nie. W końcu to działa często też na
    zasadzie że FW pada (a paść może różnie) i odcina sieć lokalną która jest
    już bezpieczna. A tak to pada komputer sieci lokalnej na ktorym coś
    właśnie masz lub robisz ze wszystkimi tego potencjalnymi skutkami.

    > zdarzaja sie az tak czesto i sa az tak skuteczne ze kazdy normalny
    > uzytkownik sieci musi miec dwa komputery - jeden jako fw ?

    Z mojego doświadczenia wynika mi niestety że każdy normalny użytkownik
    sieci (komputera):
    - nie myśli o robieniu backupów póki nie znikną mu ważne
    dokumenty/listy/cokolwiek.
    - nie myśli o zabezpieczeniu kompa zanim mu sie ktoś nie włamie lub wirus
    nie narobi szkód.

    Nie wszyscy chcą być normalym użytkownikiem sieci, wiesz? Dlaczego im w
    tym przeszkadzać skoro raczej więcej w tym dobrego niż złego?

    > Chocby wytnie sam siebie - i dzowni do providera ze nie ma sieci na
    > kompie. Takie rzeczy sie zdarzaja.

    Jasne. I tu bez cienia watpliwości powinno się go obciążyć kosztami za
    doprowadzenie jego kawałka sieci (lub ogólnie tego co zniszczył) do
    użytku.

    --
    Marcin