  • Data: 2003-08-07 06:02:25
    Temat: Re: udostepniane lacza a maskarada?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <bgqs7c$s4q$1@panorama.wcss.wroc.pl>, Gacek wrote:
    > Wedlug mnie ma i to sporo. Provider przylaczajac abonentow przewiduje
    > jakies pasmo na N komputerow z tego pasma korzystajacych. Pomijajac
    > sposob podzialu tego pasma (czy na rowno na uzytkownikow, czy priorytety
    > na poszczegolne uslugi itp) kazdy dostaje srednio Lacze/N. W momencie
    > gdy wpinaja sie "nielegalnie" nastepne komputery ("bo przeciez mamusia w
    > kuchni ciagnie sobie tylko jeden film i kilka mp3ek") lacze zaczyna byc
    > Laczem / N+(cholera wie ile).

    Tzn nie rozumiem, jeśli mamusia pociagnie kabelki audio z głównego kompa
    to będzie ajka, a jeśli pójdzie to siecią to będzie be? Akurat w tym
    firtlu MZ popełniasz błąd sądząc że domowa sieć lokalna wygeneruje dużo
    większy ruch niż pojedyńczy komputer. Jakie są w PL przecietne łącza stałe
    dla użytkowników domowych? 64-128kbs, czyli 8-16kBs? To jak se ta mamuska
    zacznie czegos słuchac to ile zostanie z pasma?

    > W momencie gdybys placil za konkretna przepustowosc faktycznie nikogo
    > nie bedzie obchodzic co sobie z nia robisz, ale w wieksosci przypadkow
    > tak nie jest.

    Ale w wiekszości przypadków (jak zgaduję) w umowach nie ma stwierdzenia że
    nie wolno ciągnąć np. całą mocą przez dobę. A jeśli jest to wtedy jest to
    zwyczajnie powiedziane (i masz limit na ilość danych). To co mnie
    w tym momencie obchodzi że operator sobie coś tam założył? Przecież mogę
    pociagnąć jakieś CD np. rh9, pelna dystrybucja na pełnym 64kbs będzie szła
    ca 5 dób i będzie to zgodne nawet z omawianym chorym regulaminem.

    Szczerzę i serdecznie watpię aby to była troska o łącze. Zbyt wielu takich
    fajnych operatorów umożliwa podłączenie, odpłatnie rzecz jasna, kolejnego
    punktu. Ile rodzin zdecyduje się na sieć lokalną? Więcej niż 5%? O ile w
    takim punkcie sieci wzrośnie ruch (dla pojedyńczej rodziny) 10%? To
    są śmieszne liczby.

    --
    Marcin