    From: "Iwonka" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ubezpieczenie OC
    Date: Mon, 26 Sep 2005 20:27:30 +0200

    > No i teraz co zrobić dalej. Bo z tego co wiem to ta umowa w PZU przeszla
    > dalej na kolejne 12 miesiecy. (Umowe zawierał poprzedni wlasciciel wozu,
    ja
    > ją przejąłem).

    A co w takim razie z zapisem z ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o
    ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i
    Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych?
    A mianowicie:
    Art. 31.
    1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę
    ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu
    przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej umowy. Umowa
    ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta,
    chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu
    mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem
    30 dni następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego.

    Zgodnie z tym zapisem, IMO ta umowa nie powinna zostać przedłużona
    (zakładając, że ubezpieczenie przejąłeś po poprzednim właścicielu
    samochodu).

    Pozdrawiam
    Iwona