  • 71. Data: 2014-01-17 14:45:27
    Temat: Re: trynkiewicz wychodzi
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-01-17 11:49, Mariola Sryż pisze:

    > Prawo jest środkiem do realizowania podstawowej potrzeby - poczucia
    > sprawiedliwości.

    W sadzie cywilnym tylko 50% ma poczucie sprawiedliwosci.

    --
    @foe_pl

  • 72. Data: 2014-01-17 14:46:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2014 14:25, Wiesiaczek pisze:

    > Cwaniak z Ciebie:)
    > Jeśli płacisz czyimiś pieniędzmi to nie kosztowne, ale gdybyś płacił z
    > własnej to nie jestem pewien, czy byś to powtórzył :)

    Płacę z własnej - to m.in. moje podatki.

    > Swoją drogą, co jest kosztownego w tym "rytuale"?
    > Kilka desek i kawałek sznura?

    Wieszanie nie przejdzie. A nawet jeśli, trzeba zatrudnić kata (używanego
    raz na dekadę), zbudować szafot, zmiana prawa, procedury, ochrona przed
    protestami... To wszystko kosztuje. Pamiętaj że produkcja jednostkowa
    jest znacznie droższa od hurtowej.

  • 73. Data: 2014-01-17 14:48:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2014 14:26, Wiesiaczek pisze:

    > Mnie bardziej przerażają zwolennicy demokracji.
    > To właśnie oni nawarzyli tego piwa i nie wiadomo teraz, kto je ma wypić.

    Większość "zwolenników" demokracji to tak na prawdę zwolennicy z
    konieczności - dyktatury się nie sprawdzają na dłuższą metę, bo powodują
    konieczność trzymania ludzi "za mordę". To kosztuje - zarówno finansowo
    jak i w spadku wydajności pracy.

    Praca przymusowa sprawdza się w przypadku prostej pracy wymagającej
    tylko ogólnego nadzoru. Obecnie znacznie tańsza od niewolników kopiących
    rów będzie koparka.

  • 74. Data: 2014-01-17 14:49:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 17 Jan 2014 14:31:21 +0100 osobnik zwany Wiesiaczek
    napisał:

    > Trzeba było zmieniać ustrój?
    > Teraz mordy w kubeł i cisza nad tą trumną.

    tak trzeba było. Już nigdy nie będzie sie wykonywać wyroków s tylu
    Twojego ulubionego ustroju
    <http://www.wprost.pl/ar/431099/Wuj-Kim-Dzong-Una-zo
    stal-zywcem-zjedzony-
    przez-120-glodnych-psow/>

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 75. Data: 2014-01-17 14:50:28
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2014-01-17 11:02, masti pisze:

    > będą mieli rację w sensie tego, ze tworzy się incydentalne prawo by to
    > umożliwić.

    Mam na myśli obserwację w ramach obowiązującego prawa. Nowa ustawa,
    jeśli nawet zostanie podpisana w proponowanym kształcie, podobno i tak
    nie obejmie Trynkiewicza. Nawet jeśli jakimś cudem zdążą przed lutym.

    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/trynkiewicz
    a-ustawa-nie-dotyczy-w-tej-ustawie-go-nie-ma,386882.
    html

    Ewa

  • 76. Data: 2014-01-17 14:53:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2014 14:41, Bartłomiej Kacprzak pisze:

    > w wiadomości >
    > A możesz wskazać w którym miejscu zmanipulowała Twoją wypowiedź?
    > Jakoś nie mogę się dopatrzeć.

    Patrz niżej.

  • 77. Data: 2014-01-17 14:55:37
    Od: Bartłomiej Kacprzak <b...@w...pl>

    > nie mówimy o obywatelach a o Państwie. Próba wsadzenia do więzienia czy
    > psychiatryka kogoś, kto wyszedł na wolność po odbyciu prawnie zasądzonej
    > kary jest łamaniem podstawowych zasad prawa.
    Ale to jest szczególny przypadek.
    Można powiedzieć, że konieczne jest działanie zapobiegające kolejnej
    zbrodni.
    Możesz podać przykład jak umieścić Trynkiewicza w odosobnieniu? Zakładamy,
    że jak wyjdzie to znów kogoś skrzywdzi dla uproszczenia.

    > popatrz sobie na światowego statystyki chociażby w USA. Potem zobacz ile
    > wyroków zostało po latach uchylonych bo skazano niewłaściwą osobę. W ilu
    > przypadkach okazało się po wyroku, że popełniono błąd.
    A możesz podać?
    Ze strony Amnesty wykonuje się około 3000 wyroków rocznie. Od 1989 roku to
    jest 72000 wyroków, 273 osoby zostały uniewinnione.
    Masz inne dane?
    > Nie będę już wciągał do dyskusji krajów takich jak Chiny czy Korea ?ln. Bo
    > to inna bajka.
    Ok.
    Skupmy się na Trynkiewiczu.

    pozdr

    --
    Bartek
    Niebieska9'99

  • 78. Data: 2014-01-17 14:57:20
    Od: Mariola Sryż <m...@o...pl>

    wiadomości news:lbba0f$icp$1@node1.news.atman.pl...

    > Kara śmierci nie ma możliwości odstraszającego zadziałania ani na
    > "zbrodnie namiętności" ani na tego typu patologiczne impulsy.

    Pomijając kwestię moralne (czy wolno/nie wolno mścić się mordując itp.)
    zapominacie panowie o jednej rzeczy - kara śmierci funcjonowała przez
    tysiące lat cywilizacji. Oczywiście, jestem w stanie przyznać, że w wielu,
    być może nawet w większości przypadków była nadużywana, niesprawiedliwa (tj.
    niewspółmierna do przewinienia - przynajmniej w dzisiejszej perspektywie).
    Ale była wyjątkowo skuteczna - nie dlatego, że odstraszała (nie zamierzam
    oceniac roli tego czynnika), ale dlatego, że skutecznie eliminowała osobnika
    niebezpiecznego dla grupy. Po prostu, spójrzmy na genezę kary śmierci -
    pojawia się zagrożenie i jest eliminowane. Po prostu. W wypadku takich
    Trynkiewiczów to obrona konieczna - nie ma w tym nawet krzty zemsty i
    niczego niehumanitarnego - takie bydlę samo się odhumanizowało poprzez to,
    co uczyniło. Czy aktem zemsty jest zastrzelenie agresywnego psa czy byka,
    który zaatakował i zabił czterech przypadkowych ludzi?

    A strona moralna, tj. prawa czowieka, poszanowanie ludzkiej godności,
    element zemsty - owszem, to wszystko SĄ mocne argumenty. Niestety, dość
    poważnie osłabione przez fakt, że najgłośniej po ich stronie opowiadają się
    wątpliwego autoramentu lewackie kurwy, które same w wielu wypadkach lub we
    wcześniejszym pokoleniu powinny były zostać osądzone i skazane na tę karę
    (nie za przynależność do PZPR - ale np. za współpracę z obcym wywiadem,
    działanie wbrew polskiej racji stanu, a przede wszystkim za zbrodnie
    komunistyczne). Samo moratorium zostało wprowadzone wyłącznie jako
    zabezpieczenie bezkarności dla komuchów/esbecji.

    Cały dyskurs w Polsce na ten temat spinają dwie klamry - Stefan Michnik i
    jego radosna działalność w latach pięćdziesiątych (tu oczywiście jako
    exemplum kurwy, która powinna wisieć od pół wieku) i opinie na ten temat
    (tj. KS-a) kształtowane przez jego wpływowego brata. A druga to odpowiedź
    Jaskierni na zapytanie Korwina-Mikke o to, kto jest pomysłodawcą
    wprowadzenia moratorium.

    Argument, że władza będzie nadużywać KS (jak np. w Korei Płn) - bzdura.
    Owszem, to co działo się w okresie stalinowskim, zostało potem zastąpione
    "nieznanymi sprawcami", praktykowanymi do późnych lat dziewięćdziesiątych.
    Po co sięgać po niepewny aparat prawny, zwlekać z wyrokami, męczyć
    prokuratorów, ekploatować adwokatów - skoro jest o wiele lepszy i
    skuteczniejszy sposób, tak zwany sposób na Leppera. Jakoś w Rosji nie mają
    tego problemu, pobicie kogoś, otrucie, wyrzucenie do rowu - są przecież
    setki sposobów na pozbycie się konkurencji - a cały świat święcie wierzy, że
    mają tam wzorcowa demokrację. KS w USA a także choćby Guantanamo i
    istniejący tam defacto amerykański obóz koncentracyjny nie sprawił, że USA
    przestało być, w oczach świata, ostoją demokracji, prawda?

    --
    Mariola

  • 79. Data: 2014-01-17 14:58:41
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-01-17 14:25, Wiesiaczek pisze:
    > Swoją drogą, co jest kosztownego w tym "rytuale"?
    > Kilka desek i kawałek sznura?

    W USA skazanemu na KS finansuje sie profesjonalna pomoc prawną, ma
    osobną cele na osobnym bloku, lepsze warunki odsiadki, dba sie o jego
    zdrowie, ma dostęp do narzedzi umozliwiających mu walkę o swoje życie.
    Gdyby dostał dozywocie te przywileje sie nie pojawiaja, bo jego
    prawnicza odyseja sie skonczyła. Gdy ma KS ma mozliwosci odwoływania
    sie, wnoszenie o łaskę, zmiane terminu wykonania kary itp... I panstwo,
    przez to ze nie jest czlowiekiem wolnym, musi mu to umozliwic w jak
    najlepszym stopniu - inaczej nie beda mogli go zabic. Dlatego Stan
    Kalifornia rozwaza amnestię dla skazanych na KS - kolejka jest juz tak
    długa, ze finanse stanowe juz tego nie mogą udzwignąc.

    --
    @foe_pl

  • 80. Data: 2014-01-17 14:58:57
    Od: Mariola Sryż <m...@o...pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W sadzie cywilnym tylko 50% ma poczucie sprawiedliwosci.

    Ale tam i tak nie było nigdy KS ;-)

    --
    Mariola