  • 1. Data: 2012-08-24 13:53:52
    Temat: test
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jak żyć, po śmierci gazetowego serwera?

  • 2. Data: 2012-08-24 14:00:02
    Temat: Re: test
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-08-24 13:53, Liwiusz pisze:
    > Jak żyć, po śmierci gazetowego serwera?
    news.neostrada.pl (podobno dla wszystkich)
    news.internetia.pl (dla netiowców, nie wiem jak dla innych)
    no i sprawdź swojego net-providera.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. SQLwiel

  • 3. Data: 2012-08-24 18:00:44
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    > Jak żyć, po śmierci gazetowego serwera?

    jest tego od groma
    ja jadę z news.task.gda.pl

    w sumie co im przeszkadzało
    jak nie było grup binarnych to transferu dużo im nie zjadało

    erator/

  • 4. Data: 2012-08-24 21:56:39
    Temat: "Doręczenie" przesyłki poleconej, a ograniczenie wolności.
    Od: "dK" <d...@a...pl>

    10 sierpnia zaawizowano przesyłkę poleconą. Niestety, nie odebrałem jej z
    powodów .. urlopowych. Byłem na tyle bezczelny, że pozwoliłęm sobie na
    nieobecność, zamiast na bycie w ciągłej gotowości do poddania się wszelkim
    rygorom ... demokratycznego ... państwa. Moja nieobecność przedużała się i
    wysłąno do mie powtórne awizo z adnotacją:
    "W razie nie odebrania przesyłki przez adresata w tym terminie będzie ona
    uważana za doręczoną z upływem ostatniego dnia tego okresu , tj. z dniem 27
    sierpnia 2012"
    Chyba miałem jednak sen, bo zdecydowałem się na powrót pod adres
    zameldowania przed czasem i pewnie tylko dlatego uniknąłem bolesnych
    konsekwencji samowolnego i bez zgody wszystkich możliwych BARDZO WAŻNYCH
    urzedów oddalenia się od miejsca meldunkowego "aresztu".

    Czy w takiej sytuacji nie należałoby uznać, ze obywatele i rezydenci tego
    państwa mają prawo wyąłcznie do maksymalnie dwutygodniowej nieobecnosci?

    A teraz POWAŻNE pytanie do znawców tematu. jak uniknać konsekwencji np.
    nieodebranego wezwania do Urzędu Skarbowego choć odebranego zgodnie z
    adnotacją na awizo w sytuacji gdy zaplanowałem sobie urlop trzytygodniowy
    (zakładam, ze moje prawa człowieka i konstytucja tegoz państwa nie broni mi
    tego), a dzień po wyjeździe ląduje w mojej skrzynce pierwsze awizo, potem
    drugie z ostatecznym terminem na tydzień przed powrotem z tegoż
    realizowanego zgodnie z założonym planem urlopu?

    dK

  • 5. Data: 2012-08-25 08:53:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Aug 2012, zlotowinfo wrote:

    > w sumie co im przeszkadzało
    > jak nie było grup binarnych to transferu dużo im nie zjadało

    Ale nie powodowało klikania w reklamy.
    Powodem może być nie obciążenie, koszty i inne takie, ale
    "niepożądana konkurencja": woleliby Cię widzieć na stronie
    www z flashem, javą i klikającego w "12% z inwestycji
    w złoto" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-08-25 09:26:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Aug 2012, dK wrote:

    > A teraz POWAŻNE pytanie do znawców tematu. jak uniknać konsekwencji np.
    > nieodebranego wezwania do Urzędu Skarbowego

    Ale ja Cię *bardzo* przepraszam.
    Sytuacja z urzędem skarbowym jest jasna, prosta, klarowna, a obywatel
    może zgodnie z przepisami być kryty ze wszystkich stron!
    Problem stanowią np. sprawy cywilne, dla których NIE MA metody na
    obronę przed taką akcją :(

    Co do meritum: w przypadku US można ustanowić pełnomocnika ds. doręczeń.
    Pisma są wtedy doręczane do niego.
    Dla ścisłości, taki obowiązek wynika z przepisów tylko przy wyjazdach
    za granicę i tylko ponad 2 miesiące, ale nie ma zakazu stosowania
    tej metody w innych przypadkach.

    Ponadto, pisma mogą być doręczane innym osobom, które "podejmą się
    oddania adresatowi". Można przeprowadzić negocjacje z sąsiadami
    *oraz* z listonoszem, bo wcale pewien nie jestem, czy listonosze
    wiedzą że pisma z US "obsługuje" się inaczej niż pisma z sądu.
    Z drugiej strony, należy przeprowadzić negocjacje z sąsiadami,
    aby nie "podejmowali się" jeśli akurat nam na tym nie zależy :>

    Na deser (choć w przepisach na początku), można zarządzić :O
    dostarczanie sobie pism w formie elektronicznej!

    Stosowne przepisy:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,23,63,767,,,
    ustawa-z-dnia-29081997-r-ordynacja-podatkowa.html

    art.144 .. 150

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-08-25 09:55:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > "niepożądana konkurencja": woleliby Cię widzieć na stronie
    > www z flashem, javą i klikającego w "12% z inwestycji

    A tak swoją drogą jeszcze niedawno tpsa nie pozwalała
    "obcym" na dostęp do serwera news.neostrada.pl a teraz proszę -
    możecie czytać i pisać.
    Ciekawe czy to zadziała też jakoś marketingowo na klienta.
    (bardziej jako pozytywne wrażenie o marce niż napływ klienteli,
    bo zmusić kogoś trudno, a jak dają dostęp, to i jest inny wybór)

  • 8. Data: 2012-08-25 09:58:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]

    A tak swoją drogą jeszcze niedawno tpsa nie pozwalała
    "obcym" na dostęp do serwera news.neostrada.pl a teraz proszę -
    możecie czytać i chyba też pisać (mnie "zanonimizowanemu" pisać nie pozwala)

  • 9. Data: 2012-08-25 09:58:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

  • 10. Data: 2012-08-25 10:05:39
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-08-25 09:58, cef pisze:

> [...]
    > "obcym" na dostęp do serwera news.neostrada.pl a teraz proszę -
    > możecie czytać i chyba też pisać (mnie "zanonimizowanemu" pisać nie

    P.isz :)
    Wykonaj poniższe: [ u mnie działa, a nie jestem w puli adresowej tp]

    (To, co jest po "client:" piszesz Ty, na końcu linii naciskasz Enter)
    Jako From: napisz np c...@d...ja

    The initial telnet: > symbolises your shell prompt.

    The empty line between the headers and the body is important, as is the
    line containing only a full stop at the end of the article body.

    telnet: > telnet news.example.com nntp
    telnet: Trying 192.0.2.2...
    telnet: Connected to news.example.com.
    telnet: Escape character is '^]'.
    server: 200 news.example.com DNEWS Version 5.5d1, S0, posting OK
    client: POST
    server: 340 Ok, recommended ID <4...@n...example.com>
    client: From: s...@e...com
    client: Newsgroups: misc.test
    client: Subject: Test article
    client: Message-ID: <4...@n...example.com>
    client:
    client: This is a test.
    client: .
    server: 240 article posted ok
    client: GROUP misc.test
    server: 211 24 269620 269643 misc.test selected
    client: ARTICLE 269643
    server: 220 269643 <4...@n...example.com> article retrieved - head
    and body follows
    server: From: s...@e...com
    server: Newsgroups: misc.test
    server: Subject: Test article
    server: Message-ID: <4...@n...example.com>
    server: NNTP-Posting-Host: client.example.com
    server: Date: 21 Jan 2004 00:16:08 +0200
    server: X-Trace: news.example.com 1074636968 client.example.com (21 Jan
    2004 00:16:08 +0200)
    server: Lines: 2
    server: Path: news.example.com
    server: Xref: news.example.com misc.test:269643
    server:
    server: This is a test.
    server: .
    client: quit
    server: 205 closing connection - goodbye!

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. SQLwiel