    From: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: szok
    Date: Sat, 8 Mar 2003 09:20:45 +0100

    > Dzień dobry
    > Mam problem, mieszkam na 2 piętrze w bloku. Piętro wyżej mieszka młode
    > małzeństwo z dwójką małych dzieci. Dzień w dzień, od rana do późnego
    > wieczora tak hałasują że nie da się wytrzymać. Przede wszystkim te
    dzieci...
    > bez przerwy biegają (chyba nigdy się nie męczą:-)), ciągle czymś rzucają o
    > podłoge i tak trzaskają drzwiami, że doprowadza mnie to do szału. Czasami
    > sobie siedze spokojnie, a tu nagle jak coś nie huknie... można zawału
    > dostac. Wiem że chyba nic nie poradze na to, no ale może jest na to jakas
> [...]
    Niestety tylko możemy współczuć bo przecież nie robią tego złośliwie są to
    odgłosy normalnego "mieszkania" a że akustyka jest taka w blokach. Sam
    dlatego chwalę sobie mieszkanie na ostatnim piętrze bo mam sąsiadów tylko
    poniżej (no i tylko jedna ściana graniczna z sąsiadem) a i tak nieraz
    dochodzą hałasy dziecięce i głośne rozmowy.
    Co poradzić? Zamienić mieszkanie, próbować wyciszyć (jeśli wysokie)? Bo
    chyba nie chcesz ich pozywać sądownie ? Można zastanowić się przy okazji o
    normach akustycznych w budownictwie jak to jest uregulowane normami.
    Zastanawiające że dzieci zawsze biegają w niedługim czasie od oderwania się
    od podłogi może im łatwiej utrzymać równowagę albo zawsze się śpieszą ;-)
    Ciekawe co myślą i powiedzą inni.
    Pozdrowienia Andrzej