  • 1. Data: 2004-06-12 18:27:34
    Temat: szkolenia w niedzielę
    Od: "Iza" <i...@o...pl>

    Jak to w końcu jest, kiedy z-d pracy wyznacza na dzień szkolenia np. niedzielę?
    Podobno w KP jest zapis, że pracownik jest zobowiązany do podnoszenia swoich
    kwalifikacji itd. i za dzień szkolenia (nawet wyznaczony w niedzielę) nie
    przysługuje mu ani dodatkowe wynagrodzenie, ani inny dzień wolny w zamian. Czy
    może dojść do paranoi, że np. szkolenia będą wyznaczane na kolejne z rzędu
    kilka niedziel?!

  • 2. Data: 2004-06-12 19:22:28
    Temat: Re: szkolenia w niedziel
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iza" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Czy
    > może dojść do paranoi, że np. szkolenia będą wyznaczane na kolejne z rzędu

    Re : Zapewne o tym nie wiesz, ale w wielu zawodach pracownicy "szkolą się"
    nie tylko w tzw. dni wolne od pracy, ale także na własny koszt. I dotyczy to
    nie sprzątaczek, czy kucharek, ale inżynierów, lekarzy, farmaceutów,
    nauczycieli, informatyków. Wolno Ci uważać za paranoję ponoszenie przez
    pracodawcę kosztu podnoszenia Twoich kwalifikacji. Ale nie oczekuj, że Twój
    pracodawca podzieli Twoje zdanie. Dawno skończyły się czasy, że niedouczony,
    chroniony przez tzw. związki zawodowe pracownik był świętą krową. Nie chcesz
    się uczyć - Twoja sprawa. Ale nie zdziw się, że pewnego dnia okaże się, że
    jesteś pracodawcy nieprzydatna. Na zasiłku i po utracie prawa do niego
    będziesz miała dużo tak upragnionych dni wolnych.
    AR

  • 3. Data: 2004-06-12 19:53:11
    Od: i...@o...pl

> [...]
    > nie tylko w tzw. dni wolne od pracy, ale także na własny koszt. I dotyczy to
    > nie sprzątaczek, czy kucharek, ale inżynierów, lekarzy, farmaceutów,

    Zapewne zdziwisz się drogi Andrzeju, ale wiem o tym.

> [...]
    > pracodawca podzieli Twoje zdanie. Dawno skończyły się czasy, że niedouczony,
    > chroniony przez tzw. związki zawodowe pracownik był świętą krową.

    i po co ten sarkazm?

    Nie chcesz
    > się uczyć - Twoja sprawa.

    A gdzie napisałam, że nie chcę się uczyć?! Pytałam o szkolenie w dniu wolnym
    od pracy.

    Ale nie zdziw się, że pewnego dnia okaże się, że
    > jesteś pracodawcy nieprzydatna. Na zasiłku i po utracie prawa do niego
    > będziesz miała dużo  tak upragnionych dni wolnych.
    > AR
    Dodaj jeszcze ulubiony komentarz pana i władcy "pracodawcy": zawsze możesz iść
    pracować do supermarketu:)) Andrzeju! Oczekiwałam konkretnej odpowiedzi na
    konkretnie zadane pytanie, a nie wywód osoby, która na to pytanie po prostu
    nie potrafi mi odpowiedzieć w sposób JASNY, KRÓTKI I RZECZOWY bez
    osobistych "wycieczek".