  • 1. Data: 2004-06-12 18:04:50
    Temat: [REQ] Wpis w KW i korzyść z udostępnienia
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Witam Grono.

    Mam mały dylemat związany z wpisem do Księgi Wieczystej mojej
    nieruchomości. Oto treść II działu przedmiotowej KW:

    Ciężary i ograniczenia

    OSTRZEŻENIE - lokal mieszkalny nabyty od Miasta z zastosowaniem
    bonifikaty może być zbyty lub wykorzystany w sposób inny iż cel
    nabycia przed upływem pięciu lat od dnia jego nabycia, lecz w tym
    wypadku właściciel zobowiązany jest do zwrotu kwoty równej
    udzielonej bonifikacie po jej waloryzacji, z tym że nie dotyczy to
    zbycia na rzecz osoby bliskiej.
    Na podstawie umowy sprzedaży z dn. 24-02-2004r Rep.A nr xxxx/04
    sporządzonej w Kncelarii Notarialnej w Katowicach przed asesorem
    not. X. Xxxxxxxxxxxxxx (k.akt 2-5), na wniosek z dn. 25-02-2004roku
    godz. 13.56 nr dz.kw. xxxx/04 wpisano dnia 16-03-2004 roku.

    Koniec tego działu z KW

    I teraz problem:
    - czy taki zapis w KW pozbawia mnie możliwości uzyskania zapłaty
    finansowej od telewizji kablowej która na terenie mojej
    nieruchomości i mojego budynku ma umiejscowione swoje urządzenia?
    Chodzi o to że zaproponowałem im dalsze korzystanie z tej
    lokalizacji pod warunkiem zawarcia ze mną umowy i wypłacie
    określonej kwoty pieniężnej w formie rekompensaty za to. Ale teraz
    mam pewne wątpliwości czy ten wpis w KW nie stanie na przeszkodzie?

    Moim skromnym zdaniem nie powinno to być przeszkodą, ponieważ te
    urządzenia były tam zainstalowane przed kupnem przedmiotowej
    nieruchomości. Ponadto nie zmienia taka umowa z kablówką charakteru
    użytkowania nieruchomości - nadal w niej mieszkam i służy celom
    mieszkalnym.

    Czy dobrze rozumuję czy też nie radzicie mi zawierać takiej umowy?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany