  • 1. Data: 2010-02-01 06:33:43
    Temat: Re: świadectwo pracy
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Dnia 2010-01-28 07:03, Użytkownik Marcin napisał:

    > Dzięki. Nagryzmoliłem pismo do PIP.
    > Zobaczymy co dalej

    Sprawdził bym czy niechęć pracodawcy do wystawienie świadectwa nie
    wynika aby z niezarejestrowania pracownika i niepłaceniem świadczeń
    takich jak zus i ubezpieczenie.

    Sprawa jest bardzo skomplikowana.
    Preacowałem 10 lat w stowarzyszeniu, stowarzyszenie z mojej inicjatywy
    powołało jednostkę szkoleniową. Zostałem powołany na dyrektora tej
    jednostki, która miała odrębny NIP, Regon, nie była zarejestrowana w ZUS
    jako płatnik (stowarzyszenie zalegało ze składkami ZUS - wobec czego nie
    mogło startować w przetargach), płatności za kursy szły na konto
    stowarzyszenia. Miałem oddelegowanych ze stowarzyszenia pracowników. W
    międzyczasie na emeryturę odszedł dyrektor jednego z działów stowarzyszenia.
    Dostałem również propozycję aby zająć stanowisko dyrektora który odszedł. .
    Po miesiącu przestałem otrzymywać 2 wynagrodzenia. Ponieważ stowarzyszenie
    miało kłopoty finansowe - zgodziłem się "poczekać" na wynagrodzenie z 2
    stanowiska. Zapie...... od 6 do 21. Po roku kierowania jednostką szkoleniową
    i działem stowarzyszenia wyciągnąłem firmę z długów. I się zaczęło......
    Część starszych pracowników poszło na zieloną trawkę, zatrudnieni zostali
    ludzie z rodzin członków zarządu, zmienił się dyrektor (który nie miał
    doświadczenia wogóle pomijając, że nie znał się na sprawach prostych) -
    odszedłem ze stowarzyszenia......
    Poprosiłem o wypłatę zaległego wynagrodzenia - nowy dyrektor mnie wyśmiał i
    powiedział, że oskarży o wyłudzenie. Jakoś się nie wystraszyłem- sprawa
    poszła do sądu. Wygrałem oczywiście - jak się okazuje pyrrusowe zwycięstwo.
    Nie jestem prawnikiem. Miałem dwa akty powołania od jednego zarządu - jedno
    na dyrektora działu stowarzyszenia drugie na dyrektora jednostki
    szkoleniowej. Młoda sędzina wydała wyrok - żeby jednostka szkoleniowa wydała
    świadectwo pracy i wypłaciła zaległe wynagrodzenie. Do dziś ani jednego ani
    drugiego...
    Komornik nie może ściągnąć z jednostki szkoleniowej, które nie ma już NIP i
    konta....... Stowarzyszenie odpowiedziało komornikowi, że nie ma
    wierzytelności wobec jednostki szkoleniowej. Jednostka szkoleniowa
    organizuje kursy, a kasa płynie na konto stowarzyszenia.
    Prokuratura umożyła śledztwo w sprawie ukrywania przed komornikiem
    wierzytelności....i tak się szarpie ze stowarzyszeniem.....wyjawienie
    majątku też nic nie dało.....
    Jak ktoś się zetknął z taką sytuacją niech coś skrobnie...