  • 1. Data: 2010-01-31 23:36:06
    Temat: hipoteka przymusowa
    Od: Kris Public <k...@g...com>

    Witam,

    Wlasnie sie dowiedzialem, ze moja spoldzielnia mieszkaniowa jest winna
    pewnej firmie duza kwote pieniedzy. Po przegranym procesie firma ta
    wystapila o wpis hipoteki przymusowej zwyklej lacznej do ksiag
    wieczystych nieruchomosci spoldzielni. Moj blok takze zostal obciazony
    ta hipoteka. Niestety nie posiadam oddzielnej ksiegi wieczystej dla
    mojego mieszkania.
    Zastanawiam sie co dalej w takiej sytuacji zrobic.
    1. Jak rozumiem hipoteka ta bedzie obowiazywala do czasu az
    spoldzielnia splaci dlug?
    2. Co jesli spoldzielnia nie bedzie splacac dlugu? Co wtedy? Czy
    zostane z hipoteka na cale zycie?
    3. Domyslam sie, ze w takiej sytuacji jesli spoldzielnia nie ma
    gotowki na splate dlugo to pewnie musi cos sprzedac. Co jesli nie
    znajdzie sie nic na sprzedaz. Czy istnieje zagrozenie ze ja i inni
    mieszkancy beda musieli to splacac z wlasnych pieniedzy?
    4. Podobno komornik zajal konta bankowe spoldzielni. Czy to oznacza ze
    jesli place czynsz + oplaty za wode itp. to wszystko zabiera komornik
    i w rzeczywistosci moje oplaty nie sa realizowane?

    Z gory dziekuje za pomoc i wszeslkie przydatne informacje.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-02-01 13:05:38
    Temat: Re: hipoteka przymusowa
    Od: "K.M." <D...@O...PL>

    Kris Public pisze:
> [...]
    > jesli place czynsz + oplaty za wode itp. to wszystko zabiera komornik
    > i w rzeczywistosci moje oplaty nie sa realizowane?

    odp.4

    Będzie liczone że masz opłacone wszystko, komornik może zając nawet
    wierzytelność u Ciebie tzn. Ty płacisz do komornika nie do spółdzielni.

  • 3. Data: 2010-02-02 13:19:25
    Od: "ZibiT" <n...@o...eu>

    A co na to spółdzielnia ? Pytałeś ?
    Pzdr.