  • 1. Data: 2010-01-27 08:32:36
    Temat: świadectwo pracy
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Mniej więcej wiem co i jak z datami i wydaniem świadectwa. Ja wygrałem
    sprawę z pracodawcą i sąd wydał wyrok, w którym było zawarte, że pracodawca
    ma wydać świadectwo pracy. Już rok i pracodawca nie wydał mi świadectwa. Co
    mogę zrobić oprócz skierowania sprawy do PIP?

  • 2. Data: 2010-01-27 19:33:37
    Temat: Re: świadectwo pracy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracodawca ma wydać świadectwo pracy. Już rok i pracodawca nie wydał mi
    > świadectwa. Co mogę zrobić oprócz skierowania sprawy do PIP?

    A po co. Wyrok zastępuje świadectwo.

  • 3. Data: 2010-01-27 21:42:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > A po co. Wyrok zastępuje świadectwo.

    No muszę to powiedzieć: bzdura.

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2010-01-27 22:00:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No muszę to powiedzieć: bzdura.

    Czemu? Pytam, bo zasadniczo wyrok zastępuje stosowne oświadczenie strony.

  • 5. Data: 2010-01-27 22:30:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Czemu? Pytam, bo zasadniczo wyrok zastępuje stosowne oświadczenie strony.

    Po pierwsze świadectwo pracy nie jest oświadczeniem woli (czyli odpada
    art. 1047 kpc).
    A po drugie wyrok zobowiązujący do wydania świadectwa pracy nic, albo
    prawie nic nie mówi o jego treści. Świadectwo pracy zawiera szereg
    elementów, który nigdy nie znajdą się w takim wyroku.

    --
    @2009 Johnson

  • 6. Data: 2010-01-27 22:36:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > prawie nic nie mówi o jego treści. Świadectwo pracy zawiera szereg
    > elementów, który nigdy nie znajdą się w takim wyroku.

    O tym nie pomyślałem. No to faktycznie zostaje Inspekcja Pracy, która
    kolejnymi karami przymusi sprawcę.

  • 7. Data: 2010-01-27 22:44:24
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-01-27 23:36, Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > O tym nie pomyślałem. No to faktycznie zostaje Inspekcja Pracy, która
    > kolejnymi karami przymusi sprawcę.

    IMHO skuteczniejsza będzie raczej jednak egzekucja świadczeń
    niezastępowalnych, czyli proponowany 1050kpc

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 8. Data: 2010-01-28 06:03:14
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl>

    Dzięki. Nagryzmoliłem pismo do PIP.
    Zobaczymy co dalej

  • 9. Data: 2010-01-28 06:46:14
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-01-28 07:03, Użytkownik Marcin napisał:

    > Dzięki. Nagryzmoliłem pismo do PIP.
    > Zobaczymy co dalej

    Sprawdził bym czy niechęć pracodawcy do wystawienie świadectwa nie
    wynika aby z niezarejestrowania pracownika i niepłaceniem świadczeń
    takich jak zus i ubezpieczenie.