  • 1. Data: 2010-01-27 15:36:26
    Temat: Zmiana znaczenia znaku drogowego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Witam,

    załóżmy, że jestem zwolennikiem zmiany znaczenia pewnego znaku
    drogowego. Na przykład aby znak czerwonego światła dla pieszych "S-5"
    nie oznaczał "zakaz wejścia na przejście", a - na przykład "zakaz
    wejścia na przejście, jeśli spowodowałoby to wymuszenie pierwszeństwa na
    przejeżdżających pojazdach".

    Czy dobrze myślę, że zmiana znaczeniu byłaby w gestii Ministra
    Infrastruktury i on byłby jednoosobowo władny do zmiany znaczenia ww. znaku?

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2010-01-27 15:42:11
    Temat: Re: Zmiana znaczenia znaku drogowego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Czy dobrze myślę, że zmiana znaczeniu byłaby w gestii Ministra
    > Infrastruktury i on byłby jednoosobowo władny do zmiany znaczenia ww.

    Nie. Znaczenie światła wynika z międzynarodowej konwencji -
    0321

  • 3. Data: 2010-01-27 15:58:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie. Znaczenie światła wynika z międzynarodowej konwencji -
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1959054
    0321

    Niestety tam tekstu konwencji nie ma, ale poszukam. I jak to się ma
    to opinii, że w niektórych państwach przechodzenie na czerwonym świetle
    nie jest karalne? Plotki?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-01-27 16:11:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Nie. Znaczenie światła wynika z międzynarodowej konwencji -

    Przejrzałem wstępnie tekst konwencji, ale nie znalazłem tak aż takich
    szczegółów jak dokładne znaczenie tego znaku drogowego.

    Ponadto
    http://www.e-anglia.net/ruch-lewostronny/
    "Przechodzenie na czerwonym świetle nie jest karalne, gdyż w Wielkiej
    Brytanii przechodzi się na nim tylko na własną odpowiedzialność."

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-01-27 16:12:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Niestety tam tekstu konwencji nie ma, ale poszukam. I jak to się ma to
    > opinii, że w niektórych państwach przechodzenie na czerwonym świetle nie
    > jest karalne? Plotki?

    Moze po prostu organy wladzy ustawodawczej tamtych panstw uchwalily ustawy
    traktujace tw kwesti eodmiennie niz konwencja.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-01-27 16:14:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Moze po prostu organy wladzy ustawodawczej tamtych panstw uchwalily ustawy
    > traktujace tw kwesti eodmiennie niz konwencja.

    Najpierw poprosiłbym o wskazanie gdzie konwencja zabrania
    proponowanego znaczenia znaku:

    http://zmpd.pl/aktualnosci_pliki/f-1833-2315.konwenc
    ja_ruch_drogowy.pdf

    Bo z fałszu to można wszystko udowadniać :)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-01-27 17:27:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    0321

    > Niestety tam tekstu konwencji nie ma, ale poszukam. I jak to się ma to
    > opinii, że w niektórych państwach przechodzenie na czerwonym świetle nie
    > jest karalne? Plotki?

    kara nie jest zapisana w konwencji czy prawie o ruchu drogowym, a w
    kodeksie wykroczen. A to jest odrebna ustawa.

    czerwone oznacza zakaz i tego zmienic nie mozesz, a czy czy za złamanie
    zakazu bedziesz karał i ile, to już odrebna sprawa kazdego panstwa.

  • 8. Data: 2010-01-27 17:56:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > czerwone oznacza zakaz i tego zmienic nie mozesz, a czy czy za złamanie

    Dlaczego nie można zmienić?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-01-27 20:10:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Dlaczego nie można zmienić?

    no możesz, najwyżej bedzie niezgodne z "jakąś tam" konwencją. bo to
    pierwszy raz.

    ale, pytałeś o karanie-niekaranie

  • 10. Data: 2010-01-28 01:31:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Jan 2010, Liwiusz wrote:

> [...]
    > opinii, że w niektórych państwach przechodzenie na czerwonym świetle nie jest

    A jak to się ma do niekaralności za niechodzenie na wybory?
    Dla takiego np. Duńczyka - nie do pojęcia ;)

    pzdr, Gotfryd