  • 1. Data: 2010-01-27 08:15:24
    Temat: Urlopy zaległe - wymiar na niepełnoetatowca
    Od: l...@v...pl

    Art. 155 /3/
    § 2. Wymiar urlopu należny pracownikowi w danym roku kalendarzowym nie może
    przekroczyć wymiaru wynikającego z art. 154 § 1 i 2.

    jak to się ma do niepełnoetatowca, któremu 13 dni urlopu przekłada się na 104
    godziny, i w konkretnym przypadku ściągnięcie z grafików urlopu godzinowo
    oznaczy, iż de facto nie będzie go w pracy dłużej aniżeli 26 dni kalendarzowych.

    acha i jeszcze jedno czy to przeliczenie dni na godziny dla np. grup zawodowych,
    których norma dobowa jest niższa np. 7;35 dokonywane jest wg. normy dobowej czy
    nadal wg. normy podstawowej 8 godzin ?

    jak wygląda kwestia niewykorzystanego urloopu na żądanie, przekształca się w
    zwykły urlop i udziela do I kwartału rok.nast, bo mam dziwną interpretacje PiP,
    że przekształca się w zwykły urlop ale udziela się nie koniecznie w ww. terminie
    a do końca roku

    ds

  • 2. Data: 2010-01-27 13:49:29
    Temat: Re: Urlopy zaległe - wymiar na niepełnoetatowca
    Od: Grazyna <m...@g...pl>

    l...@v...pl pisze:
> [...]
    > że przekształca się w zwykły urlop ale udziela się nie koniecznie w ww. terminie

    Hmmm, pracowałam ponad 10 lat na pol etetu, ale urlou mialam 26 dni.
    Zmienily sie przepisy?

  • 3. Data: 2010-01-27 14:14:15
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    *Grazyna*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C
    Pippi):

    > Hmmm, pracowałam ponad 10 lat na pol etetu, ale urlou mialam 26 dni.

    O pełnym wymiarze czasu pracy??

    > Zmienily sie przepisy?

    Nie.
    26 dni x 8h = 208h
    208h / 1/2 etatu = 104h
    104h / 8 h = 13 dni - obowiązujący limit dla półetatowca
    104h / 4h = 26 dni - rzeczywista ilość dni urlopu dla półetatowca

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*