  • 1. Data: 2004-11-01 13:06:54
    Temat: studia i fakturki :)
    Od: "Arek" <m...@e...bb>

    witam

    czy osoba prowadzaca dzialalnosc gospodarcza i ksztalcaca sie
    na studiach "w tej samej branzy" moze zazadac od uczelni faktury
    vat za ksztalcenie i normalnie ja zaksiegowac (odciupac vat i wpakowac
    w koszty?)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-11-01 14:21:05
    Temat: Re: studia i fakturki :)
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Arek" <m...@e...bb> napisał w wiadomości
> [...]
    > na studiach "w tej samej branzy" moze zazadac od uczelni faktury
    > vat za ksztalcenie i normalnie ja zaksiegowac (odciupac vat i wpakowac

    A nie lepiej wyjdziesz na odliczeniu od PIT aby ?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2004-11-01 16:04:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    Arek rzecze:
> [...]
    > na studiach "w tej samej branzy" moze zazadac od uczelni faktury
    > vat za ksztalcenie i normalnie ja zaksiegowac (odciupac vat i wpakowac

    To jest zwolnione z VATu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 4. Data: 2004-11-01 16:08:05
    Od: "Arek" <m...@e...bb>

    > A nie lepiej wyjdziesz na odliczeniu od PIT aby ?

    E.. co masz na myśli? Możesz troszkę jaśniej?
    Pytam w imieniu kolegi bo ja niezbyt biegły w tym jestem...

    Dzięki
    Arek

  • 5. Data: 2004-11-01 16:08:29
    Od: "Arek" <m...@e...bb>

    > To jest zwolnione z VATu.

    No dobra, a koszty?

    Arek

  • 6. Data: 2004-11-01 16:22:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    Arek rzecze:
    > No dobra, a koszty?

    Nie radziłbym jeżeli dotyczą osoby prowadzącej działalność gospodarczą.
    Łatwo US podniesie kwestię, że świadczenie osobiste, a nie związane z
    działalnością gospodarczą.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 7. Data: 2004-11-01 16:47:38
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > E.. co masz na myśli? Możesz troszkę jaśniej?

    Przepraszam, nic nie slyszales o podatku PIT? Obowiazuje prawie wszystkich w
    tym kraju od 12 lat bodajze.
    Odpis od podatku na ksztalcenie.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2004-11-01 19:51:20
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    > Arek rzecze:
    >
    > Nie radziłbym jeżeli dotyczą osoby prowadzącej działalność gospodarczą.
    > Łatwo US podniesie kwestię, że świadczenie osobiste, a nie związane z
    > działalnością gospodarczą.

    Potrafisz sobie wyobrazić, że studia mogą kształcić w branży prowadzonej
    działalności?
    Ja mam takie i od 3 lat każe sobie fakture wystawiać.

    vertret

  • 9. Data: 2004-11-02 13:13:59
    Od: Piotr <p...@p...fm>

    SQLwysyn wrote:

    > Odpis od podatku na ksztalcenie.

    ZTCW ten odpis juz nie obowiazuje.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2004-11-02 20:13:58
    Od: "Info" <n...@o...pl>

    > Arek rzecze:
    >
    > Nie radziłbym jeżeli dotyczą osoby prowadzącej działalność gospodarczą.
    > Łatwo US podniesie kwestię, że świadczenie osobiste, a nie związane z
    > działalnością gospodarczą.

    A dlaczego nie?? w PIT moge odliczyc jakas czesc, w DG odliczam calosc (
    wpuszczam w koszty) . Robie tak od 2 lat wiec nie pytaj czy mozna. Mozna.

    pozdrawiam

    J.