  • Data: 2005-10-14 16:02:01
    Temat: Re: stracilem prawo wyborcze?
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Straszni służbiści.
    Ja pamiętam, jak kiedyś wypadło mi głosowanie w Rzymie.
    Cała wycieczka podjechała pod ambasadę i wszyscy zagłosowali wyłącznie
    na podstawie paszportów. Spisali sobie nas tylko z paszportów, na
    miejscu. Aż się zdziwiłam, bo zaświadczeniami nikt sobie tam głowy nie
    zawracał.

    Praw wyborczych nie straciłeś.
    Chodzi tylko o to, że nasze nadzwyczajne możliwości techniczne
    uniemożliwiają im stwierdzenie, czy Ty przypadkiem nie zagłosujesz rano
    w Londynie, żeby wieczorem zagłosować jeszcze raz w Polsce, albo
    odwrotnie. I po to właśnie w Ordynacji Wyborczej jest zapis mówiący o
    tym, że rejestrować musisz się na 3 dni przed wyborami.

    Natomiast patrząc na rzecz z punktu widzenia ew. naruszenia Twoich
    konstytucyjnych praw, to faktycznie pomysł, żebyś nie mógł zdecydować o
    głosowaniu dopiero w 2 turze, jak dowiesz się, że w ogóle będzie 2 tura,
    a Ty akurat wtedy będziesz za granicą, może być uznany za realne
    ograniczenie Twojego prawa do głosowania.
    Czyli wygląda na to, że przepisy ordynacji wyborczej postawiono tutaj
    ponad konstytucją. Bo przecież inny obywatel ma prawo zdecydować o
    głosowaniu dopiero pod wpływem informacji o 2 turze.

    MArta
    m...@N...pl
    Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu