  • Data: 2005-10-14 19:35:20
    Temat: Re: stracilem prawo wyborcze?
    Od: "Adam Puzio" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli wygląda na to, że przepisy ordynacji wyborczej postawiono tutaj
    > ponad konstytucją. Bo przecież inny obywatel ma prawo zdecydować o
    > głosowaniu dopiero pod wpływem informacji o 2 turze.

    Wg. mnie nie postawiono ponad konstytucją , tylko przepisy te są sprzeczne z
    konstytucją i konstytucyjnym prawem do głosowania.
    Zajmował się tym parlament rok przed wyborami na wniosek PKW, ale ustawę
    wyrzucono do śmieci, bo uważano że nie można majstrować przed wyborami jak
    sobie komuniści zmajstrowali ordynację większościową.

    Więc jak nie zagłosujesz w 2 turze a masz konstytucyjne prawo do głosowania
    w jakiej chcesz turze, to złóż zażalenie do PKW a potem do TK.
    Myślę że PKW sama złoży zapytanie prawne do TK w celu uchylenia lub
    interpretacji przepisów.