  • 1. Data: 2004-03-07 23:43:31
    Temat: spłata kredytu po zmarłym
    Od: "Kista " <k...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Moj brat prowadzi wlasna firme, ktora sprzedaje swoje produkty w systemie
    ratalnym (meble, dosyc drogie). Firma jest nieduza i kazdy klient jest na
    wage zlota. Oczywiscie, kazdy klient, ktory regularnie splaca raty. 2 lata
    temu sprzedal drogi zestaw mebli wartosci okolo 30.000 zl pewnemu
    mezczyznie. Klika tygodni temu mezczyzna zmarl majac niesplacone raty za owe
    meble - pozostala ponad polowa (19.000). Okazalo sie, ze mezczyzna ow byl
    samotny, nie mial rodzicow ani dzieci i jego majatek przechodzi na Skarb
    Panstwa. Moj brat znalazl jakis przepis, ze Skarb Panstwa przejmuje spadek z
    dobrodziejstwem inwentarza, czyli takze z dlugami. Czy jest jakas mozliwosc
    domagania sie od Skarbu Panstwa splacenia pozostalych rat kredytu? Jako
    dodatkowy problem wystapil fakt, ze majatek owego mezczyzny ulegl znacznemu
    zniszczeniu i szczerze mowiac prawie nie ma zadnej warosci. Dokladnie stalo
    sie tak, ze mezczyzna zmarl na skutek utopienia sie we wlasnej wannie i
    mieszkanie zostalo zalate, tak ze wszystkie lub prawie wszystkie rzeczy w
    domu ulegly uszkodzeniu. Zatem licytacja majatku i zaskopojenie roszczen nie
    wygladaja na prawdopodobne.
    Czy dla brata jest jeszcze jakas nadzieja na splate kredytu za owe meble?
    Z gory dziekuje za rady.

  • 2. Data: 2004-03-08 00:02:57
    Temat: Re: spłata kredytu po zmarłym
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

    Moj brat znalazl jakis przepis, ze Skarb Panstwa przejmuje spadek z
    > dobrodziejstwem inwentarza, czyli takze z dlugami. Czy jest jakas mozliwosc
    > domagania sie od Skarbu Panstwa splacenia pozostalych rat kredytu?

    Witam!

    Oczywiscie, ale Skarb Panstwa przejal spadek wlasnie z dobrodziejstwem
    inwentarza co oznacza, ze jest zobowiazany do zaplaty tylko w granicach
    wartosci spadku - co z kolei oznacza, ze mozna od niego zadac tylko tyle ile
    wart byl spadek.

> [...]
    > domu ulegly uszkodzeniu. Zatem licytacja majatku i zaskopojenie roszczen nie

    Hmm... jezeli nie pozostawil po sobie zadnego majatku to sprawa jest
    przegrana. Czy jednak mieszkanie w ktorym sie utopil nie bylo jego?
    Chyba przedstawia jakas wartosc? Moze wyposazenie i te wspaniale
    meble z powodu wody szlag trafil, ale mieszkanie jako takie mozna sprzedac?

    To tyle.
    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 3. Data: 2004-03-08 11:24:33
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Konrad vel Legislator wrote:

    > Moj brat znalazl jakis przepis, ze Skarb Panstwa przejmuje spadek z
    >
    > Witam!
    >
    > Oczywiscie, ale Skarb Panstwa przejal spadek wlasnie z dobrodziejstwem
    > inwentarza

    Jesli mnie pamiec nie myli to po niedawnych nowelizacjach
    jelsi nie pozostawil spadkobiercow to w pierwszej kolejnosci
    dziedziczy gmina... a ja sie nie da ustalic ktora,
    to wtedy Skarb Panstwa.

    A poza tym jak nizej... wiec wycinam.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-03-08 15:48:47
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

    > Jesli mnie pamiec nie myli to po niedawnych nowelizacjach
    > jelsi nie pozostawil spadkobiercow to w pierwszej kolejnosci
    > dziedziczy gmina... a ja sie nie da ustalic ktora,
    > to wtedy Skarb Panstwa.

    No fakt. Rzeczywiscie nie jestem na biezaco :(

    Konrad

  • 5. Data: 2004-03-08 23:02:18
    Od: "Kista " <k...@N...gazeta.pl>

    Konrad vel Legislator <g...@n...e-wro.pl> napisał(a):

    > No fakt. Rzeczywiscie nie jestem na biezaco :(
    >
    > Konrad

    Dziekuje za pomoc.
    Dzisiaj brat sprawdzil i dowiedzial sie, ze mieszkanie owego zmarlego z
    kredytem bylo spoldzielcze (nie wlasnosciowe) i wraca do spoldzielni
    mieszkaniowej. Jesli rozumiem, w takiej sytuacji sprawa jest calkowicie
    beznadziejna i nie ma szans na sprate reszty rat?

  • 6. Data: 2004-03-09 08:38:52
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

> [...]
    > mieszkaniowej. Jesli rozumiem, w takiej sytuacji sprawa jest calkowicie
    > beznadziejna i nie ma szans na sprate reszty rat?

    W takim wypadku tak. Chyba, ze ma moze jakies zaskorniaki w banku
    etc.

    Konrad

  • 7. Data: 2004-03-09 08:52:53
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Jako spadek po zmarłym będzie się liczył m.in. wkład mieszkaniowy w tej
    spółdzielni.
    Tak czy inaczej spółdzielnia musi co miesiąc otrzymywać czynsz...
    JaC