  • 1. Data: 2003-05-07 20:57:23
    Temat: spadek i dług
    Od: "Kermit" <k...@m...pl>

    Witam wszystkich
    Mam następujący problem:
    W maju 2001 zmarł mój ojciec, wcześniej przez rok chorował, w tej chwili
    jakiś bank chce ode mnie spłaty jakiegoś kredytu zaciągniętego przez ojca w
    styczniu 1997 roku. Od czasu choroby ojca nie dostałem żadnego wezwania do
    zapłaty ani nic w tym stylu, czyli już minęły 3 lata. Według dokumentów
    które mi przysłano ojciec nie spłacił kwoty w wysokości 200 zł, oni teraz
    chcą ode mnie ponad 800 zł. Gdybym wiedział o czymś takim trzy lata temu to
    pewnie bym zapłacił i koniec, teraz musze zapłacić cztery razy tyle. Bank
    powołuje się na KC (art. 922, 926, 931, 1012, 1015, )

    Moje pytanie: czy da się jakoś uniknąć spłaty tego niby zadłużenia, czy bank
    nie był zobowiązany domagać się tego wcześniej (od podpisania umowy minęło 6
    lat, a cała kwota kredytu to 500 zł)

    Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi.

  • 2. Data: 2003-05-07 21:52:27
    Temat: Re: spadek i dług
    Od: "weronika " <w...@N...gazeta.pl>

    nie napisałeś, czy przyjąłeś spadek, czy jesteś jedynym spadkobiercą, czy
    było przeprowadzone postępowanie spadkowe. Spadkobierca, który przyjął
    spadek z dobrodziejstwem inwentarza, odpowiada za długi spadku tylko do
    wysokości aktywów spadku. ale jeśli takie oswiadczenie nie było złożone w
    ciągu 6 mcy od śmierci, to znaczy że odpowiada się za wszystkie długi
    spadkodawcy. do wyegzekwowania długu konieczne jest jednak stwierdzenie
    nabycia spadku. co juz leży w interesie banku, ale przez ten czas biegną
    odsetki!

  • 3. Data: 2003-05-09 11:55:41
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "weronika " <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > było przeprowadzone postępowanie spadkowe. Spadkobierca, który przyjął
    > spadek z dobrodziejstwem inwentarza, odpowiada za długi spadku tylko do
    Bez przesady. Człowiek pisze o 800 zł. W tym wypadku forma "z
    dobrodziejstwem inwentarza" jest nie na temat. Spadek musiał być większy.
    Pozdrawiam,
    MArta