  • 1. Data: 2003-05-07 20:59:52
    Temat: Podstawy prawne bankowosci elektronicznej.
    Od: "Mimon" <mimonek@poczta.(nie_lubie_spamu)onet.pl>

    Witam,
    gdzie moge znalezc podstawy prawne funkcjonowania bankowosci elektronicznej?
    W jakich kodeksach mam szukac, mowie orientujecie sie w jakich artukulach?
    Bede wdzieczny za wszelkie informacje. Moze istnieja jakies strony
    internetowe na ktorych mozna przeszukiwac poszczegolne kodeksy w
    poszukiwaniu potrzebnych fragmentow?

    Z gory dziekuje.
    Mimon
    mimonek[at]poczta.onet.pl
    "Jesli jest cos niewykonalnego, trzeba do tego osoby, ktora nie wie ze tego
    sie nie da zrobic i ona to zrobi !"

  • 2. Data: 2003-05-08 06:32:27
    Temat: Re: Podstawy prawne bankowosci elektronicznej.
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > Moze istnieja jakies strony internetowe na ktorych mozna
    > przeszukiwac poszczegolne kodeksy w poszukiwaniu potrzebnych

    Gdybys tylko poszedl do biblioteki i przejrzxal magazyn bank z tego
    roku nawet...
    Gdybys tylko...
    To nie jest takie trudne!

    "Podstawą prawną, umożliwiającą swobodny i dynamiczny rozwój usług
    corporate bankingu było nowe prawo bankowe (Dz.U. nr 140 z 21
    listopada 1997 r. poz. 939), które weszło w życie z dniem 1 stycznia
    1998 roku. O ile do tego czasu w przypadku bankowości elektronicznej
    podstawę prawną czerpano z generalnej normy wprowadzającej zasadę
    swobody umów, to art. 7 ust 1. prawa bankowego pozwolił na składanie
    oświadczeń woli w związku z dokonywaniem czynności bankowych za pomocą
    elektronicznych nośników informacji. Zapis ten umożliwiał tym samym
    równe traktowanie dokumentów papierowych i elektronicznych. Kolejnym
    aktem normalizującym działalność bankową i ogólnie e-commerce była
    ustawa z 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym (Dz.U. nr 130
    poz. 1450)."

  • 3. Data: 2003-05-08 12:52:19
    Od: "Mimon" <mimonek@poczta.(nie_lubie_spamu)onet.pl>

    Dziekuje.