  • 1. Data: 2003-05-07 20:55:56
    Temat: Cz ymogę zarejestrowac DG w miscu gdzie jestem zameldowany
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    Witam
    Mam następujące pytanie:
    1. Czy mogę zarejestrować działalność gospodarczą w miejscu gdzie jestem
    zameldowany na stałe ale nie jestem ani właścicielem ani współwłaścicielem.
    Po prostu mieszkam u rodziców.
    Nie zależy mi na razie aby mieszkanie wrzucać sobie w koszta.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2003-05-07 21:27:07
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Bartek <b...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b9brtc$fqa$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    współwłaścicielem.
    > Po prostu mieszkam u rodziców.
    > Nie zależy mi na razie aby mieszkanie wrzucać sobie w koszta.

    Jasne.

    Uwazaj tylko na biurwy, co np. chca jakas umowe. Jest to bezprawne, ale
    biurwy nie przeskoczysz. Umowa uzyczenia wtedy i jest git.

    Pozdro

    --
    Depi mlodziezowy

  • 3. Data: 2003-05-07 21:43:11
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    [...]
    > Uwazaj tylko na biurwy, co np. chca jakas umowe. Jest to bezprawne, ale
    > biurwy nie przeskoczysz. Umowa uzyczenia wtedy i jest git.

    To taka umowa użyczenia jest pod biurwy. Gdzie sens i logika?
    Czy w takim przypadku wymogów biurwy można gdzieś złożyć zażalenie?

    Głównie chodzi mi o to, że taka umowa użyczenia, to woda na młyn biurw... i
    tak kółko się kręci.

    pozdrawiam
    Alek

  • 4. Data: 2003-05-08 06:55:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin Olender napisał:
> [...]

    > Uwazaj tylko na biurwy, co np. chca jakas umowe. Jest to bezprawne, ale
    > biurwy nie przeskoczysz. Umowa uzyczenia wtedy i jest git.

    Na jakiej podstawie uważasz że jest to bezprawne?

    Bo na razie ciagle obowiązuje art.5 ustawy o ewidencji i identyfikacji
    podatników, a dokładnie ustęp 4b który mówi:

    "Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą dołączają do zgłoszenia
    identyfikacyjnego uwierzytelnione lub urzędowo poświadczone kopie
    dokumentów potwierdzających informacje objęte zgłoszeniem, w
    szczególności: wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego, umowy spółki,
    dokumentu potwierdzającego uprawnienie do korzystania z lokalu lub
    ^^^^^^^^^^^^
    nieruchomości, w których znajduje się siedziba, zaświadczenia o numerze
    identyfikacyjnym REGON, prokury."

    Jakies komentarze?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-05-08 14:03:42
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9d79b$2r0$...@a...news.tpi.pl...

    > Jakies komentarze?

    Ze to nie ta ustawa?

    --
    Depi.

  • 6. Data: 2003-05-08 19:55:41
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    W takim razie jak to jest faktycznie i na co można się powołać aby nie
    strzelić jakiejś gafy.
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 7. Data: 2003-05-08 21:59:45
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Bartek <b...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b9ecog$eiv$...@a...news.tpi.pl...
    > W takim razie jak to jest faktycznie i na co można się powołać aby nie
    > strzelić jakiejś gafy.

    Tak, jak na wstepie. Przy rejestracji DG nie powinni wymagac zadnego tzw.
    tytulu prawnego do lokalu, ale na wszelki wypadek przygotuj sobie umowe
    uzyczenia czesci mieszkania na Twoja rzecz. Przyda sie to tez potem, jak
    zauwazyla Maddy, przy zgloszeniu do US. Uzyczenie moze byc bezplatne, wiec
    nie ma sie co przejmowac, tylko pare groszy chyba pojdzie na PCC ( czy co
    tam teraz jest... podatki - bueeee.... toz to nie prawo ).

    pozdrawiam

    --
    Depi.

  • 8. Data: 2003-05-09 15:45:36
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    > na wszelki wypadek przygotuj sobie umowe
    > uzyczenia czesci mieszkania na Twoja rzecz.
    o to jest ta umowa uzyczenia gdzie sie to zalatwia i ile za to placi
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 9. Data: 2003-05-10 11:59:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin Olender napisał:
    > Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b9d79b$2r0$...@a...news.tpi.pl...

    > Ze to nie ta ustawa?

    A mówiłes o JAKIEJKOLWIEK ustwie?
    Bo w Twojej wypowiedzi padło tylko stwiedzenie że "jakaś biurwa może
    żądać" (cytuje z pamięci).

    I nie było mowy o jaką rejastracje chodzi, a więc chodzi o kompletną.
    Potrafisz zarejestrwać DG bez zgłaszania jej do US?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-05-10 12:03:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Bartek napisał:

    > o to jest ta umowa uzyczenia gdzie sie to zalatwia i ile za to placi

    Piszemy tak:
    " Ja, Jan Kowalski niniejszym wyrażam zgode na proawdzenie przez mojego
    zięcia działalności gospodarczej w należącym do mnie lokalu/ budynku
    połozonym w Pacanowie przy ulicy Koziołka Matołka 3.
    Na cele działaności gospodarczej zostaje przeznaczome pomieszczenia o
    powierzchni 30 m kw."
    Podpis teścia. Finito.

    Nic sie nie płaci, nigdzie nie rejestruje, tylko dołacza do NIPu
    składanego przy rejestracji firmy w US.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk