  • 111. Data: 2013-06-07 23:33:52
    Temat: Re: smieciowe hahahaha
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jun 2013, masti wrote:

    > przecież jest. I takie 6/6 miesięcy jak najbarziej obejmuje.

    Tyle, że teraz prawdopodobieństwo sankjonowania jest bliskie zeru.
    Mimo formalnie wysokiej kary (do 5000 zł bodaj), ktoś musi być
    zainteresowany aby "dokopać" niedopełniającemu obowiązku meldunkowego,
    w praktyce wszyscy machają ręką.
    Jak organ administracyjny będzie miał interes w ściągnięciu
    podatku (opłaty), podejście do ścigania może się istotnie zmienić.

    pzdr, Gotfryd

  • 112. Data: 2013-06-07 23:43:30
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    > Secudo, to kwestia "kar" za niesortowanie.
    > Jak ktoś ma ponieść dodatkowe koszty sortowania (owe
    > pojemniki), fatygować się, a na koniec dopłacić (pewnie
    > z odsetkami) do "kosztu niesortowanego", to nie wymaga
    > wyjaśnień dlaczego ma w wiadomym miejscu wersję
    > z sortowaniem.

    Dokladnie tam!
    ;)

    zen.aspx

  • 113. Data: 2013-06-08 09:36:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-06 22:00, Użytkownik Budzik napisał:
    > Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > hmm, jest jakiś podtekst w tym pytaniu?

    Nie ma. W jakim celu bawi się w segregację skoro potem i tak
    trafi to na jedną śmieciarkę która wywali to gdzieś na wysypisku ?
    Jedyny efekt takiej segregacji że na wysypisko trafi więcej
    plastikowych worków.

    Pozdrawiam

  • 114. Data: 2013-06-08 09:48:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-07 13:06, Fairy Godfather pisze:

    > Sortowałem śmieci i w nagrodę podniesiono mi opłaty. Jeśli część
    > wspólnoty nie zgodzi się na segregację będę płacił jeszcze więcej. W
    > Amberpaństwie jest tak, że jak zaczniesz sortować to nie będzie czyściej
    > ani zdrowiej tylko podniosą opłaty, bo jelenie dają się golić.

    Na tym moim zdaniem polega nielegalność tej ustawy. Ja jestem karany za
    działania sąsiada. To niezgodne z konstytucją.

    Nie mam racji?

    --
    MN

  • 115. Data: 2013-06-08 09:51:21
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-06-07 19:02, Fairy Godfather pisze:

    > Sąsiad to pół biedy. Namierzymy i wyrwiemy chwasta :) Problem jak zwykle
    > tkwi w szczegółach. Jeżeli firmy odbierające śmieci będą rygorystycznie
    > weryfikować czy są one faktycznie posortowane to obawiam się, że bez
    > kontrolera się nie obędzie. Ludzie będą podrzucać sobie śmieci, bo tak.
    > Widzę jak to teraz wygląda. Nie wyobrażam sobie zabezpieczonych
    > śmietników na osiedlach z wieżowcami.

    Osiedla wieżowcowe i tak nie wyrzucały śmieci do lasu. W tym tkwi
    kolejny problem sposobu myślenia urzędnika.

    Zamiast egzekwować obecne prawo (zakaz wywożenia do lasu), to tworzy się
    nowe - jeszcze gorsze, które obciąża wszystkich mieszkańców - głównie
    uczciwych - w imię walki z nieuczciwymi. To znana obserwacji biurokaryczna.

    --
    MN

  • 116. Data: 2013-06-08 10:18:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Jun 2013, Marcin N wrote:

> [...]
    [...]
    > Na tym moim zdaniem polega nielegalność tej ustawy. Ja jestem karany za
    > działania sąsiada. To niezgodne z konstytucją.
    >
    > Nie mam racji?

    Odpowiedzialność solidarna nie jest taka rzadka, zarówno w przepisach
    cywilnoprawnych jak i administracyjnych.
    Odpowiedź nie jest więc oczywista, choć zgadzam się iż zakres
    zobowiązania przekracza "konieczność" - *o ile* rzeczywiście jest
    tak, że cała wspólnota musi wybrać jednolitą zasadę sortowania
    lub niesortowania śmieci.
    To ostatnie założenie zaś nie jest IMO oczywiste: czy ktoś może
    potwierdzić, że taki wymóg istnieje, tudzież z czego wynika?
    (i na razie nie interesuje mnie wersja "nasza wspólnota podjęła
    taką uchwałę", bo do ustalenie będzie czy jest to uchwała
    ważna i obowiązująca).

    O ile się nie mylę, deklaracje były "imienne" (powiedzmy
    z dokładnością do lokalu, stosownie do deklaracji właściciela),
    a to by znaczyło że "jednolitości wspólnotowej" nie ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 117. Data: 2013-06-08 11:03:06
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 08.06.2013 09:51, Marcin N wrote:

> [...]
    > nowe - jeszcze gorsze, które obciąża wszystkich mieszkańców - głównie
    > uczciwych - w imię walki z nieuczciwymi. To znana obserwacji biurokaryczna.

    Ale tu nie o smieci chodzi, tylko o wiecej kasy do budzetu. No i zarobic
    calosc ma smieciowywozarnia szwagra, a nie kilka firm.

    Wiec posuniecie jak najbardziej sluszne z punktu widzenia urzednikow.

    Bedzie kasa. Bedzie mozliwosc, ze szwagier zarobi wiecej.

    zen.aspx

  • 122. Data: 2013-06-08 14:39:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail F...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > sobie śmieci, bo tak. Widzę jak to teraz wygląda. Nie wyobrażam sobie
    > zabezpieczonych śmietników na osiedlach z wieżowcami.

    Gdzieś słyszałem, ze zawartosc pojemnika musi w 60% odpowiadac deklarowanej
    zawartości.
    Sporo miejsca na debili nie umiejących odróżnić plastiku od gówna.
    Ale nie wiem czy to nie jest "na początek"

    > Może. Jednak moim zdaniem ta ustawa nie będzie miała z tym nic
    > wspólnego.

    A co będzie miało z tym wspólnego?
    Od czegoś trzeba zacząć, prawda?

    Na razie wygląda na to, ze najwiekszym problemem okaze sie brak ludnosci -
    juz miasta i miasteczna kurcza sie o kilkanascie procent przy składaniu
    deklaracji. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 118. Data: 2013-06-08 14:39:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Osiedla wieżowcowe i tak nie wyrzucały śmieci do lasu. W tym tkwi
    > kolejny problem sposobu myślenia urzędnika.

    ale również nie segregowały.

> [...]
    > się nowe - jeszcze gorsze, które obciąża wszystkich mieszkańców -
    > głównie uczciwych - w imię walki z nieuczciwymi. To znana obserwacji

    Nie wywożenie wyjdzie jakoś przy okazji.
    Najwazniejsza jest kwestia segregacj, prawda?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 120. Data: 2013-06-08 14:39:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > trafi to na jedną śmieciarkę która wywali to gdzieś na wysypisku ?
    > Jedyny efekt takiej segregacji że na wysypisko trafi więcej

    a dlaczego tak miałoby być?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się