  • 1. Data: 2013-05-28 14:51:12
    Temat: Świadectwo pracy, urlop a ekwiwalent
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Witam Szanownych Grupowiczów.

    Problem jest następujący:
    Pracowałem w zakładzie pracy A- prawie do końca maja,
    zaraz potem zacząłem pracować w zakładzie B.
    W A wykorzystałem 5 dni urlopu wypoczynkowego (w b.r.).

    Niestety, w A przysługuje 30 dni urlopu (4 dni dodatkowe).
    Na razie to nic, ale świadectwo pracy chcą mi wydać
    z adnotacją "wykorzystał 13 dni urlopu wypoczynkowego",
    wliczając (czemu?) w to dni, za które zostanie wypłacony
    ekwiwalent.

    Wskutek tego, w B miałbym tylko 13 zamiast 15 dni urlopu.

    No i pytanie: czy może tak wpisać? Rozporządzenie
    mówi o "liczbie dni urlopu wykorzystanego", więc IMO
    nie ma szans interpretować tego jako ekwiwalent
    (przecież tenże to nie jest wykorzystany urlop!).

    Kierownik kadr powołuje się na jakieś wyroki sądu- zna ktoś?
    Bo na razie z googlania nic nie wynika...

    Dzięki za wszelką pomoc!

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 2. Data: 2013-05-28 15:05:11
    Temat: Re: Świadectwo pracy, urlop a ekwiwalent
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 28 maja 2013 (14:51:12) napisano:

    > Witam Szanownych Grupowiczów.

    > Problem jest następujący:

    /ciach/
    > Kierownik kadr powołuje się na jakieś wyroki sądu- zna ktoś?
    > Bo na razie z googlania nic nie wynika...

    Miałem kiedyś podobny problem:
    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.praca.dys
    kusje/ZBjmlksD2sY

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 3. Data: 2013-05-31 07:37:35
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 28.05.2013 Dominik & Co <D...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > Na razie to nic, ale świadectwo pracy chcą mi wydać
    > z adnotacją "wykorzystał 13 dni urlopu wypoczynkowego",

    No i OK- świadectwo poprawione na "kodeksowe" 11 dni.
    Ale ewidentnie prawo "w temacie" jest kulawe :-)