  • 11. Data: 2007-12-30 14:57:12
    Temat: Re: skrecanie w lewo i zjazd z ronda - egzamin na pj
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marek wrote:

    > dzieki, czyli jesli zajme lewy i zjade na prawo to jest oki?

    tak.

    > zakladam, ze np chodzi o 3 zjazd. wjezdzam na wewnetrzny, czy moge do konca
    > jechac wewnetrznym i z tego wewnetrznego zjechac? /zakladajac, ze nie
    > zagrazam nikomu/, czy tez najpierw wczesniej powinienem zjechac na
    > zewnetrzny i z zewnetrznego zjechac. i jedna i duga wersja jest przez
    > instruktorow podawana jako dobra/oczywiscie kazdy instruktor trzyma sie
    > swojego:-((/
    wjedź na zewnetrzny, jedź po zewnetrznym i nie kombinuj.

  • 12. Data: 2007-12-30 15:03:48
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Piotrek pisze:

    > Czasem są skrzyżowania że wyjeżdżasz z drogi o dwóch pasach na drogę o
    > trzech pasach - jeśli nie ma linii przerywanych pokazujących drogę to lepiej
    > trzymać się prawej krawędzi jezdni,

    I jesli zalozymy ze z tych dwoch pasow dozwolony jest skret w lewo i ze
    kierowca bedzie skrecal w lewo z pasa lewego to trzymajac sie prawej
    krawedzi moze spowodowac kolizje z innym pojazem takze skrecajacym w lewo.

    > Jesli ruch jest duży a Ty nie masz doświadczenia to zajmuj go od razu (tzn.
    > przy wjeździe nie zajmuj środkowego ani wewnętrznego pasa) - może nie jest
    > to zgodne "z literą prawa" jazdy po rondzie ale bezpieczne dla Ciebie i
    > innych - a o to głównie chodzi !

    Czemu nie jest zgodne? Zewnetrznym pasem mozemy sie poruszac w kolko (o
    ile znaki nie pokazuja inaczej) ile nam sie podoba. Rondo to
    skrzyzowanie jak kazde inne

    Jacek

  • 13. Data: 2007-12-30 15:09:40
    Od: Czarek <...@...pl>

    castrol wrote:
    > Przyjmujac najprostsze rozwiazanie, po skrecie, mozesz zajac prawy i
    > lewy pas.

    No, akurat tego to nie ma prawa zrobić. Conajwyżej powinien zająć pas
    albo prawy albo lewy. ;>

    Pozdrawiam Czarek

  • 14. Data: 2007-12-30 15:59:13
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    castrol pisze:

    > Czemu nie jest zgodne? Zewnetrznym pasem mozemy sie poruszac w kolko (o
    > ile znaki nie pokazuja inaczej) ile nam sie podoba. Rondo to
    > skrzyzowanie jak kazde inne

    skoro tak, to przy teoretycznym skrecie w lewo powinnismy sie trzymac
    lewej krawedzi pasa/jezdni.

  • 15. Data: 2007-12-30 16:02:56
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    castrol pisze:

    > Tez ale z wlasnego doswiadczenia radze od razu zajac prawy (o ile jest
    > taka mozliwosc)

    zgadzam sie, najlepiej zajac prawy (tak jak napisalem), chyba ze
    dostajesz polecenie ponownego skretu w lewo albo prawy pas jest
    nietypowy (tak jak napisalem)

    > Jesli znaki nie pokazuja inaczej (czyli np wewnetrzny jest tylko do
    > skretu w najblizszy zjazd) to oczywiscie mozesz jechac wewnetrznym, ale
    > przez zjazdem zajmij prawy pas do skretu. Dokladnie tak jak na kazdym
    > innym skrzyzowaniu - tam takze probujesz skrecac z wewnetrznego pasa?

    "skrecajac w lewo" na rondzie ja zawsze wjezdzam na wewnetrzny a po
    przedostatnim zjezdzie zjezdzam na zewnetrzny by wjechac w ostatni zjazd.

    > Bzdury gadaja. Jesli chcemy skrecic w prawo to nalezy trzymac sie
    > mozliwie blisko prawej krawedzi jezdni. Skrecanie z wewnetrznego pasa to
    > jest czysty idiotyzm oraz proszenie sie o stluczke i sponsoring czyjegos
    > autka.

    ale na rondzie jedziemy niejako caly czas "prosto" a dopiero skrecamy w
    prawo kiedy chcemy zjechac z ronda, wiec dopiero jak edziemy chcieli z
    niego zjechac powinnismy zmienic pas na zewnetrzny.

  • 16. Data: 2007-12-30 16:04:46
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    witek pisze:

    > tak.

    ale lepiej od razu na prawy

    > wjedź na zewnetrzny, jedź po zewnetrznym i nie kombinuj.

    a potem jezdzi taka ciota przez cale rondo po zewnetrznym. szczytem jest
    jeszcze taka jazda w wlaczonym lewym kierunkowskazem (pozdro dla starych
    dziadkow)

  • 17. Data: 2007-12-30 16:07:08
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    castrol pisze:

    > Nie zawsze, czasem droga z ktorej skrecamy ma dwa pasy do skretu i wtedy
    > mozemy zajac ten pas po ktorym jedziemy.

    owszem, ale:
    1. mowa byla o drodze jednopasmowej
    2. nadal obowiazuje nas ruch prawostronny, wiec na egzaminie "wypada"
    trzymac sie mimo wszystko prawego pasa

    > inna opcja jest takze, jesli jezdnia, na ktora chcesz zjechac
    > Jaka? Opcja jest dokladnie taka sama. Na skrzyzowaniu skretu dokonujemy
    > z prawego pasa, chyba ze znaki pokazuja inaczej.
    > Jesli jezdnia w "moim" kierunku posiada dwa pasy, to zjezdzajac z ronda
    > moge zajac prawy albo lewy.

    pkt 2 j.w.

    > zdania jednak tutaj sa podzielone -
    > PoRD swoje i jego nalezy sie trzymac.

    przypomnij artykul.

  • 18. Data: 2007-12-30 16:33:58
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Sarpedon pisze:

    > ale na rondzie jedziemy niejako caly czas "prosto" a dopiero skrecamy w
    > prawo kiedy chcemy zjechac z ronda, wiec dopiero jak edziemy chcieli z
    > niego zjechac powinnismy zmienic pas na zewnetrzny.

    A to od kiedy? Pasem zewnetrznym mozemy sobie jezdzic w kolko i nikomu
    nic do tego - przepisy tego nie zabraniaja.

    Jacek

  • 19. Data: 2007-12-30 16:35:37
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Sarpedon pisze:

    > a potem jezdzi taka ciota przez cale rondo po zewnetrznym. szczytem jest
    > jeszcze taka jazda w wlaczonym lewym kierunkowskazem (pozdro dla starych
    > dziadkow)

    No to wytlumacz dlaczego? Ciotami sa wszyscy Ci co zjezdzaja ze
    skrzyzowania przecinajac przy tym pasy jadace w tym samym kierunku.
    Rozumiem ze na zwyklym skrzyzowaniu, gdzie sa 2 lub wiecej pasow w
    jednym kierunku (prawy do jazdy na wprost i do skretu) to takze tych co
    jada tym pasem nazywasz ciotami?

    Jacek

  • 20. Data: 2007-12-30 16:38:19
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Sarpedon pisze:

    > owszem, ale:
    > 1. mowa byla o drodze jednopasmowej

    Mowa byla o jednokierunkowej, to nie to samo

    > 2. nadal obowiazuje nas ruch prawostronny, wiec na egzaminie "wypada"
    > trzymac sie mimo wszystko prawego pasa

    Jesli skret jest dozwolony z dwoch pasow, to jadac pasem lewym, po
    skrecie takze nalezy zajac pas lewy. Dopiero pozniej nalezy zmienic pas
    z lewego na prawy.

    > przypomnij artykul.

    Nie wierzysz? Masz prawo jazdy?

    Jacek