  • 41. Data: 2007-12-30 20:22:34
    Temat: Re: skrecanie w lewo i zjazd z ronda - egzamin na pj
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    castrol pisze:

    > Opisz ten przyklad po prostu. Bo jesli znaki nie pokazuja inaczej to
    > jest dokladnie tak jak pisze Witek

    a najlepiej narysuj chociazby w paincie. nie wszyscy tu obecni sa z
    wroclawia. ja na przyklad.

  • 42. Data: 2007-12-30 20:44:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fl8umb$kfs$9@news.onet.pl Sarpedon <f...@b...cy>
    pisze:

> [...]
    W poście, na który odpowiadał nawet się o znakach nie zająknął.
    Ani witek, ani pytający.

    > a najlepiej narysuj chociazby w paincie. nie wszyscy tu obecni sa z
    > wroclawia. ja na przyklad.
    Painta może sobie jednak odpuszczę. ;)
    Jest na nim (rondzie) dokładnie tak, jak w przykładzie Marka (który należy
    czytać uważnie _przed_ udzieleniem odpowiedzi) - rondo o 3 pasach, ma 6
    odgałęzień. Każde z nich umożliwia zjazd z pasów prawego i środkowego, a nie
    _tylko_ z prawego. Lewym można sobie jeździc w kółko jeśli ktoś lubi.

    --
    Jotte

  • 43. Data: 2007-12-30 21:01:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fl8vuu$mj4$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    > rondo o 3
    > pasach, ma 6 odgałęzień. Każde z nich umożliwia zjazd z pasów prawego i
    > środkowego, a nie _tylko_ z prawego.
    Źle napisałem - nie każde, tylko 2 lub 3 (nie pamiętam dokładnie).
    Ale tak czy inaczej na pewno nie "tylko z prawego".

    --
    Jotte

  • 44. Data: 2007-12-30 21:17:20
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Jotte pisze:

> [...]
    > pasach, ma 6 odgałęzień. Każde z nich umożliwia zjazd z pasów prawego i
    > środkowego, a nie _tylko_ z prawego. Lewym można sobie jeździc w kółko

    wiec oto moje rozwiazanie:

    zalozenia:
    - jak w opisie
    - miedzy pasami na rondzie nie ma linii ciaglych
    - numeracja odgalezien odwrotna do ruchu wskazowek zegara
    - odgalezienie nr 1 to droga z ktorej wjezdzamy na rondo

    rozwiazanie:
    chcac wjechac w odgalezienie nr 5 czy 6 nalezy wjechac na wewnetrzny pas
    ronda, po czym po przejechaniu odpowiednio 4 czy 5 odgalezienia zjechac
    na srodkowy lub zewnetrzny pas (w zaleznosci od np. ich zajetosci, czy
    dalszej drogi) i z niego skrecic w odpowiednie odgalezienie

  • 45. Data: 2007-12-30 23:49:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ryba wrote:

    > Witam serdecznie
    >
    > Po 1. Jeżeli "rondo" zostało oznaczone znakiem C-12 (ruch okrężny), to
    > zgodnie z RoZiSD:
    > [..] § 36. pkt. 1. Znak C-12 "ruch okrężny" oznacza, że na skrzyżowaniu
    > ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku. [..]
    > jest ono traktowane jako jedno (pojedyncze) skrzyżowanie a nie (jak
    > próbujesz tu wykazać między wierszami) wiele skrzyżowań połączonych ze sobą.
    > Zatem na "rondzie" da się zarówno skręcić w prawo, jak i w lewo, jak i
    > pojechać prosto (zakładając, że geometria takiego skrzyżowania na to
> [...]

    Jasne, tylko uważaj czy na środku wysepki nie ma jakiegoś słupa, bo
    skręcanie w lewo może się źle skończyć dla samochodu i ciebie.

  • 46. Data: 2007-12-31 01:59:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    castrol wrote:

    > Opisz ten przyklad po prostu. Bo jesli znaki nie pokazuja inaczej to
    > jest dokladnie tak jak pisze Witek

    tam są dwa pasy zjeżdżające z ronda
    skrajny tylko do zjazdu na prawy pas, i środkowy z którego zjeżdżasz na
    lewy pas, albo jedziesz dalej po rondzie.
    W innym miejscu w ogóle dwa pasy zjeżdżają, a tylko wewnętrny trzeci pas
    pozwala ci jechać dalej po rondzie.
    jak ktoś nie zna ronda to bardzo często w ostatniej chwili próbuje
    zmienić pas, a tam się często gęsto jeździ 70 km/h po tym rondzie.