  • 1. Data: 2007-06-07 20:00:57
    Temat: składka zdrowotna ZUS od drugiej działalności
    Od: "paweł37" <paweł37@onet.pl>

    witam.
    Prowadzę swoją działalność oraz jestem zatrudniony w firmie na pełny etat
    ( oczywiście na min stawkę ) . Właśnie otwieram nową spółkę i muszę płaćic
    poraz trzeci składkę zdrowotną ( od każdej działalności osobno ). Czy jest
    jakiś sposób żeby tego uniknąć ? ( za odp. typu - zamknij 2 działalności -
    dziękuje . )

  • 2. Data: 2007-06-08 06:18:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 07 Jun 2007 22:00:57 +0200, paweł37 napisał(a):

> [...]
    > jakiś sposób żeby tego uniknąć ? ( za odp. typu - zamknij 2 działalności -

    A dlaczego miałby być taki sposób?

    Pomyśl nad czymś takim:

    Ktoś pracuje na etacie i zarabia 1000 zł - płaci % od 1000 zł.
    Pracuje i zarabia 2000 zł - płaci % od 2000 zł
    Pracuje i zarabia 3000 zł - płaci % od 3000 zł

    A teraz inaczej

    Ktoś pracuje na etacie i zarabia 1000 zł - płaci % od 1000 zł.
    Pracuje, zarabia 1000 zł i prowadzi jedną działalnośc gospodarczą - płaci
    % od 1000 zł i % od działalności.
    Pracuje, zarabia 1000 zł, prowadzi jedną działalność własną i drugą w
    spółce - płaci % od 1000 zł, % od własnej działalnosci i % od działalności
    w spółce.

    Dostrzegasz podobieństwa?

  • 3. Data: 2007-06-08 06:35:27
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości: news:f4ascb$cnc$2@news.onet.pl
    użytkownik *jureq* napisał(a):

> [...]
    > Pracuje, zarabia 1000 zł, prowadzi jedną działalność własną i drugą w
    > spółce - płaci % od 1000 zł, % od własnej działalnosci i % od

    I to jest moim zdaniem chore. Powinno się płacić stały ryczałt bez względu
    na to ile się zarabia, bo czy zarabia się 1000zł, czy 3000zł to opieka
    zdrowotna i tak będzie taka sama (do dupy). No ale dyskutujemy tu o
    aktualnym stanie prawnym...

    --
    Big Jack
    //////

  • 4. Data: 2007-06-08 06:36:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 08 Jun 2007 08:37:09 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Drobny szczegół: w działalności składki zdrowotnej nie płaci się jako
    > % od dochodów, tylko od ustalonej podstawy.

    Dorzucę jeszcze jeden szczegól

    Jeśli działalność ma przynosić dochód niższy niż 60% średniej pensji
    (nieważne jak liczonej), to kwalifikuje sie po prostu do zamknięcia.

  • 5. Data: 2007-06-08 06:37:09
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    jureq napisał(a):

> [...]

    Drobny szczegół: w działalności składki zdrowotnej nie płaci się jako
    % od dochodów, tylko od ustalonej podstawy.

    I nie rozumiem dlaczego autorowi tak bardzo do przeszkadza - wszak
    86% wpłaconej składki zdrowotnej można odliczyć od podatku dochodowego.
    Faktyczny koszt składki przy prowadzeniu działalności gospodarczej to
    około 30zł.

    L.

  • 6. Data: 2007-06-08 08:44:20
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Dnia Thu, 07 Jun 2007 22:00:57 +0200, paweł37 napisał(a):
    > A dlaczego miałby być taki sposób?

    > Dostrzegasz podobieństwa?

    Podobienstwa sa ale sa i roznice.
    Co bedzie, ile wynosi skladka, gdy jest strata z tytulu prowadzenia
    dzialalnosci gospodarczej?

    Oczywiscie przymus placenia skladki czy skladka proporcjonalna do
    przychodow/zarobkow
    to bezsens - ale to oczywiscie inny temat do dyskusji.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 7. Data: 2007-06-08 14:42:21
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 8 czerwca 2007 08:37
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f4at6t$hau$1@news.onet.pl>):

    > I nie rozumiem dlaczego autorowi tak bardzo do przeszkadza - wszak
    > 86% wpłaconej składki zdrowotnej można odliczyć od podatku dochodowego.

    O ile się go ma....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: s...@s...net.pl, d...@s...net.pl
    h...@l...pl, z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl

  • 8. Data: 2007-06-08 14:44:50
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 8 czerwca 2007 08:36
    (autor jureq
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f4ate2$cnc$4@news.onet.pl>):

    > Jeśli działalność ma przynosić dochód niższy niż 60% średniej pensji
    > (nieważne jak liczonej), to kwalifikuje sie po prostu do zamknięcia.

    Taaaaaaa.... I tak umiera polska gospodarka.... A może ktoś chce sobie
    dorobić na piwo po pracy. Nie wolno mu w Polsce, bo od razu haracz 200zł na
    zus miesięcznie. I zamiast dorabiać i rozwijać gospodarkę, pierdolnie się
    przed telewizorem i będzie oglądał teleelpeery z torebkami w khaki.