  • 1. Data: 2007-06-07 13:43:39
    Temat: Praca w drukarni-ubranie robocze.
    Od: "Walhalla" <Indygo$2...@v...pl- skasuj $>

    Witajcie.
    Mam pytanie odnośnie rekompensaty ze strony pracodawcy za używanie do pracy
    swojego ubrania (nie dostarczonego przez pracodawcę) oraz za jego pranie.
    Pracuję w drukarni, kontakt z silnie brudzącymi farbami, chemikaliami do
    czyszczenia maszyn, do mycia płyt offsetowych itp. itd. Umowa o pracę na
    czas określony.
    Do wykonywanie pracy używałem ubrania zakupionego we własnym zakresie.
    Zamierzam rozstać się z firmą, czy mam prawo domagać się od pracodawcy
    (przepracowałem 14 miesięcy) zwrotu kosztów ubrania, kosztów jego prania??
    Słyszałem że tak, skoro pracodawca sam nie dostarczył mi ubrania roboczego.
    I że wynosi to około 1,8% najniższego wynagrodzenia.
    Ewentualnie na jakie przepisy się powoływać????
    Pozdrawiam.