  • 11. Data: 2003-06-09 22:45:11
    Temat: Re: skladka zdrowotna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Jun 2003, Gosc wrote:

    >+ > No to dla kontrastu trochę realizmu.
    >+ > Wskaż Szanowny Przedmówco inny na tej ziemi kraj, gdzie obywatel płacić
    >+ > musi wielokrotną składkę zdrowotną, zaś świadczenia otrzymuje
    >+ > z jednokrotnej.
    >+
    >+ ???? procentowe naliczanie skladki zdrowotnej jest w miare popularne,

    Sądzę że przedmówcy chodziło o naliczanie składki "od źródła przychodu".
    W szczególnych przypadkach zdarza się, że SZ należy płacić kilka
    razy tylko dlatego, że ma się kilka źródeł przychodu; takim przypadkiem
    jest prowadzenie działalności gospodarczej na kilku wpisach (np.
    jednoosobowej i spółek cywilnych - ale właśnie na osobnych wpisach).
    Dopóki składka była odliczalna od podatku - była to pożyczka
    dla "zdrowia". Od momentu kiedy wprowadzono nowy podatek (0,25%
    i obietnicę że wzrośnie) który podatkiem się nie nazywa - to
    od *każdego wpisu* w EDG płaci się osobną składkę, *w tym*
    ów "zamaskowany" podatek.
    [...]
    >+ Ale zapewne mowimy o czyms innym.

    Zapewne j.w.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-06-10 10:36:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Update:
    On Tue, 10 Jun 2003, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
> [...]
    >+ jest prowadzenie działalności gospodarczej na kilku wpisach (np.
    >+ jednoosobowej i spółek cywilnych - ale właśnie na osobnych wpisach).

    BTW: na *.podatki widziałem komentarz z którego wynikałoby
    że od marca liczy się "ten sam typ źródła" (czyli od
    kilku wpisów dot. S.C. byłaby jedna składka). Nie
    sprawdzałem :[, ale widać jestem spóźniony :[ (i nie
    wiem jak ww zasada działa wobec DG1/S.C. na różnych
    wpisach).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-06-10 17:43:55
    Od: "Gosc" <u...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > i obietnicę że wzrośnie) który podatkiem się nie nazywa - to
    > od *każdego wpisu* w EDG płaci się osobną składkę, *w tym*

    nie rozumiem ale zapewne masz racje... logicznie ciagle jest to procentowy
    wklad wiec niewazne ze ktos na dwie umowy na sume 1000 zl czy jedna umowe na
    ta sama kwote w sumie placi taki sam podatek - wg mnie to jest w porzadku.

    ale mysle ze chodzio tu o lapowki, co szybciej bym nazwala 1 i troche niz
    podwojne opodatkowanie (sporo sie lecze, czesciwo prywatnie - koszty badan i
    lekow sa zawrotne)

  • 14. Data: 2003-06-10 21:24:04
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > BTW: na *.podatki widziałem komentarz z którego wynikałoby
    > że od marca liczy się "ten sam typ źródła" (czyli od
    > kilku wpisów dot. S.C. byłaby jedna składka). Nie

    tak - to ja
    robilam wczoraj korekte za kwiecien, ponizej daje link do ich pokretnych
    tlumaczen - a zrodlem informacji bylo przypadkowe pytanie zadane w zusie

    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/p4-06.htm

    ania
    www.aem.pl
    Krakuf
    osiolek F650 CS
    143 kucyki pod czerwona sukienka

  • 15. Data: 2003-06-14 19:33:39
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gosc" <u...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Re: Oczywiście, to ten przypadek.

> [...]
    na
    > ta sama kwote w sumie placi taki sam podatek - wg mnie to jest w porzadku.

    Re : Jeśli mówimy o składkach "od źródła przychodu" DG OF (nie
    wprowadzajmy do tego umów - to zupełnie inna sprawa), to wysokość składki
    (jak doskonale wiemy) nie jest funkcją dochodu, a ilości źródeł. Można
    wszak mieć dłuższy czas straty we wszystkich tych źródłach przychodu, a
    składkę ZUS płacić. Co więc z tym "procentowym wkładem" Szanownego
    Przedmówcy ? A może zgodnie z zasadą "procentowego wkładu" ZUS oddaje w
    takim przypadku składkę zdrowotną zgodnie z "procentową stratą " ?
    AR