    From: "Gosc" <u...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skladka zdrowotna
    Date: Tue, 10 Jun 2003 17:43:55 +0000 (UTC)

    > Sądzę że przedmówcy chodziło o naliczanie składki "od źródła przychodu".
    > W szczególnych przypadkach zdarza się, że SZ należy płacić kilka
    > razy tylko dlatego, że ma się kilka źródeł przychodu; takim przypadkiem
    > jest prowadzenie działalności gospodarczej na kilku wpisach (np.
    > jednoosobowej i spółek cywilnych - ale właśnie na osobnych wpisach).
    > Dopóki składka była odliczalna od podatku - była to pożyczka
    > dla "zdrowia". Od momentu kiedy wprowadzono nowy podatek (0,25%
    > i obietnicę że wzrośnie) który podatkiem się nie nazywa - to
> [...]

    nie rozumiem ale zapewne masz racje... logicznie ciagle jest to procentowy
    wklad wiec niewazne ze ktos na dwie umowy na sume 1000 zl czy jedna umowe na
    ta sama kwote w sumie placi taki sam podatek - wg mnie to jest w porzadku.

    ale mysle ze chodzio tu o lapowki, co szybciej bym nazwala 1 i troche niz
    podwojne opodatkowanie (sporo sie lecze, czesciwo prywatnie - koszty badan i
    lekow sa zawrotne)