  • 1. Data: 2003-06-07 19:31:53
    Temat: skladka zdrowotna
    Od: "piotr" <p...@i...pl>

    Witam,

    Mam nastepujace pytanie: chce zapisac sie do kliniki zdowotnej (prywatnej) i
    czy w obec tego moge zrezygnowac z placenia miesiecznych skladek zdrowotnych
    do kas chorych?

    dziekuje

  • 2. Data: 2003-06-07 20:19:52
    Temat: Re: skladka zdrowotna
    Od: "Jasek" <j...@p...onet.pl>

    Nie. Jest to Twoj obowiazek. Poza tym w Polsce nie ma kas chorych :)

    Jacek

  • 3. Data: 2003-06-07 20:22:28
    Od: "piotr" <p...@i...pl>

    > Nie. Jest to Twoj obowiazek. Poza tym w Polsce nie ma kas chorych :)

    dobrze nie kas chorych, to jak to sie teraz nazywa? ale wydaje mi sie ze
    mozna z tego zrezygnowac

  • 4. Data: 2003-06-07 20:33:27
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "piotr" <p...@i...pl> wrote in message

    > dobrze nie kas chorych, to jak to sie teraz nazywa? ale wydaje mi sie ze
    > mozna z tego zrezygnowac

    Nie można

  • 5. Data: 2003-06-07 20:40:56
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    ale wydaje mi sie ze mozna z tego zrezygnowac
    Odp. Jeśli negujesz prawdziwość poprzedniej odpowiedzi, to rzeczywiście nie
    pozostaje Ci nic innego jak rzeczywiście zrezygnować. Jeśli masz status
    pracownika, to chętnie dowiem się jak to zrobiłeś. Jeśli zaś prowadzisz DG -
    powiadom za rok ile Cię to kosztowało.
    AR

  • 6. Data: 2003-06-08 10:55:58
    Od: "piotr" <p...@i...pl>

> [...]
    > pozostaje Ci nic innego jak rzeczywiście zrezygnować. Jeśli masz status
    > pracownika, to chętnie dowiem się jak to zrobiłeś. Jeśli zaś prowadzisz

    szkoda to zalosne warunki w tej Polsce mamy

  • 7. Data: 2003-06-08 12:05:12
    Od: "Gosc" <u...@N...gazeta.pl>

    > szkoda to zalosne warunki w tej Polsce mamy

    hmm, bedziesz placil tylko za prywatna klinike, ale jak cos powaznego Ci sie
    stanie to bedziesz leczyl sie w panstwowym szpitalu (klinika to przychodnia
    zdrowia), oczywscie bedzie burza jak beda Ci kazali zaplacic za to z wlasnej
    kieszeni (a to sa dopiero koszty!!). Za leki tez chcesz placic ze znika (to
    nie prywatna klinika do nich doplaca), na starosc bedziesz leczyl sie
    panstwowo, chociaz tak naprawde to cale zycie placisz zeby korzystac w
    podeszlym wieku.
    A moze sie myle i w Polsce jest mozliwosc pelnego ubezpieczenia prywatnego
    (ubezpieczyciel zwraca za uslugi w innych osrodkach)?? nie slyszalam zeby cos
    takiego w ogole istanialo w Europie (koszt wielu tys euro rocznie) - zawsze
    sa to dodatkowe rzeczy ponad standardowa skladke.
    Polska skladka na ubezpieczenie zdrowotne w przeliczeniu na mieszkanca jest
    bardzo niska w porownaniu do krajow europejskich (w pl ok 300 euro rocznie,
    EU ok 1.500 rocznie, z przodujacymi Niemcami - jakies 2.400 euro rocznie)

    a zalosne sa gdy porownujemy sie do krajow bogatych, do ktorych Polska nie
    nalezy.

  • 8. Data: 2003-06-08 18:58:48
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gosc" <u...@N...gazeta.pl
> [...]
    >
    > a zalosne sa gdy porownujemy sie do krajow bogatych, do ktorych Polska nie

    Re :
    No to dla kontrastu trochę realizmu.
    Wskaż Szanowny Przedmówco inny na tej ziemi kraj, gdzie obywatel płacić musi
    wielokrotną składkę zdrowotną, zaś świadczenia otrzymuje z jednokrotnej.
    Argument, że w Polsce średnia składka (w przeliczeniu na 1 mieszkańca) jest
    niska trąci demagogią. Wszak wielkość ta jest ( w pewnym uproszczeniu)
    liniową funkcją sumy dochodów ludności. Jeśli więc w Polsce mamy dzięki tej
    władzy pragnącej się mienić naszą oficjalne 18-to procentowe bezrobocie, a
    nieoficjalne ponoć 25-cio procentowe, jeśli dzięki tejże władzy średni
    poziom dochodu na głowę ludności jest 3-4 krotnie niższy niż w krajach
    Europy Zachodniej, to faktyczne obciążenie składką zdrowotną jest bardzo
    wysokie ( 8 , a jak doskonale wiesz docelowo 9 %, w tym 1,25 % bezpośrednio
    dodatkowo z kieszeni podatnika - bez możliwości odpisania od podatku
    dochodowego od OF) -słynna sprawa wprowadzenia podwyżki podatku dochodowego
    kuchennymi drzwiami.
    Wskaż Szanowny Przedmówco inny kraj, gdzie w ciągu 13 lat udział refundacji
    budżetu w aptecznym obrocie lekami spadł z 80 % do 20 %, czyli pomijając
    zjawiska inflacyjne statystyczny pacjent płaci za leki w cenach
    porównywalnych 4-ro krotnie więcej, niż 13 lat temu, a skarb tego kraju
    zmniejszył swoje na ten cel wydatki czterokrotnie. I nie mów mi słowami
    uzurpatorów władzy tego kraju, że leki podrożały. Średna wartość aptecznej
    ekspedycji w kraju wynosi około 10,- pln i nie zmienia się od kilkunastu
    lat.
    Wskaż Szanowny Przedmówco kraj, gdzie średnia pensja początkującego lekarza
    po 6 latach studiów i rocznym stażu wynosi 1/4 pensji niedouczonego i zwykle
    debilnego urzędniczyny niskiego szczebla w tzw. służbie zdrowia
    legitymującego się "dyplomem" Studium Związkowego KUL (w latach 40-tych
    podobnie produkowano "prawników" w szkole im. Duracza) lub podobnej rangi
    "kwalifikacjami" przeciwnej opcji politycznej, a konserwator powierzchni
    użytkowej (po naszemu sprzątaczka) w niedawnych Kasach Chorych ma średnie
    uposażenie równe docentowi szkoły wyższej.
    Wskaż kraj, gdzie kontrolę przestrzegania zasad aseptyki w oddziale
    chirurgicznym szpitala przeprowadza (za Twoje i moje pieniądze pochodzące
    ze składki zdrowotnej) higienistka po szkółce pomaturalnej, wydając stosowne
    pouczenia (pominę fakt, że paranoidalne) ordynatorowi z tytułem
    profesorskim.
    Wskaż wreszcie Szanowny Interlokutorze inny kraj, gdzie prywatne przychodnie
    i nieliczne jeszcze szpitale świadczące usługi w ramach umów z Narodowym
    Funduszem Zdrowia (poprzednio z Kasami Chorych) rozwijają się kwitnąco, zaś
    identycznie finansowane "państwowe" są bankrutami.

    Ja więc się najuprzejmiej pytam gdzie są te pieniądze ? Onegdaj Ruscy
    kradli nam jedną połowę. Drugą zawłaszczała PZPR, zaś trzecia połowa
    zostawała społeczeństwu.
    A teraz ?
    Teraz do Unii Europejskiej ! (właśnie minęła cisza wyborcza)

    Można JW Kolego wyobrazić sobie kraj, gdzie przy 50-cio procentowym
    bezrobociu i 70-ciu procentowej populacji gotowej do świadczenia pracy
    składka na ubezpieczenie zdrowotne wynosić będzie 19 %. Uznasz ją wówczas
    na niską, czy wysoką ?

    Powracając do pierwszych zdań Twojego, Wielce Szanowny Rozmówco, listu -
    pięciokrotne zwiększenie stopy składki na ubezpieczenie zdrowotne ( z 300
    euro do 1500 euro) sprowadza ją do poziomu obecnie 40 % i docelowo 45 %.
    Dodajmy do tego istniejący minimalny PDOF 19 % i wg moich obliczeń wychodzi
    "jak drut" minimalne obciążenie obecne 59 % i docelowe 64 %. I jeszcze
    pamiętajmy, że liczone od kwoty wynagrodzenia po odjęciu od niej składek na
    ZUS płatnych przez pracownika. Jak łatwo policzyć pracownik otrzyma wówczas
    około 15 % tego, co na jego utrzymanie wydaje pracodawca (koszty płac -
    obecnie pracownik otrzymuje około 54 % w zależności od realnej stopy
    podatkowej).

    Pozdrawiam
    AR

    Ps. Dawno temu, gdy za sprawą dywanowych nalotów aliantów zrównano z ziemią
    zakłady Kruppa, administracja tychże zakładów dalej pracowała normalnie.
    Kilkanaście lat później, gdy w Królestwie Brytyjskim produkcja statków
    zmniejszyła się do połowy pierwotnej ilości, administracja produkujących
    statki stoczni wzrosła dwukrotnie.
    W Polsce bodaj przed czterema laty dla zmniejszenia ilości osób
    zatrudnionych w administracji zmieniono statystyczne kryteria kwalifikujące
    stanowiska pracy do działu "administracja". Ilość urzędników (jak wynika z
    roczników statystycznych) rzeczywiście spadła w sposób istotny.

  • 9. Data: 2003-06-08 23:21:34
    Od: "Gosc" <u...@N...gazeta.pl>

    > No to dla kontrastu trochę realizmu.
    > Wskaż Szanowny Przedmówco inny na tej ziemi kraj, gdzie obywatel płacić
    musi
    > wielokrotną składkę zdrowotną, zaś świadczenia otrzymuje z jednokrotnej.

    ???? procentowe naliczanie skladki zdrowotnej jest w miare popularne,
    standardowe(obowiazkowe) ubezpieczenie obejmuje tylko pewna czesc uslug, na
    reszte (w tym szpitale prywatne) trzeba sie dodatkowo ubezpieczyc - to tez
    popularne. Ale zapewne mowimy o czyms innym.

    > Argument, że w Polsce średnia składka (w przeliczeniu na 1 mieszkańca) jest
    > niska trąci demagogią. <cut>

    koszty lekarstw + sprzetu medycznego sa podobne na calym swiecie, w pl tansi
    sa pracownicy medyczni (o czym pisales), wiem ze procentowo to duze
    obciazenie dla pracownika ale w sumie nie mozna wymagac obslugi medycznej na
    poziomie UE, to tyle.

    > Wskaż Szanowny Przedmówco inny kraj, gdzie w ciągu 13 lat udział refundacji
    > budżetu w aptecznym obrocie lekami spadł z 80 % do 20 %, czyli pomijając
    > zjawiska inflacyjne statystyczny pacjent płaci za leki w cenach

    nie wiem, wiem tylko ze w niektorych krajach (np Ire) za leki placi sie
    pelna kwote, pozniej mozna sie ubiegac o jakies dofinansowanie ale to
    dopiero po jakis 7 latach skladkowych.

> [...]
    zwykle
    > debilnego urzędniczyny niskiego szczebla w tzw. służbie zdrowia

    nigdzie nie napisalam ze nasz system jest normalny; jest niedofinansowany
    wiec nie ma mowy o normalnych pensjach dla pracownikow; wlasciwie to ze sa
    tani pozwala temu systowi jakkolwiek dzialac

    absurdy nie sa nowoscia we wszystkich dziedzinach panstowywch i sa obecne w
    kazdym kraju

> [...]
    > Funduszem Zdrowia (poprzednio z Kasami Chorych) rozwijają się kwitnąco, zaś
    > identycznie finansowane "państwowe" są bankrutami.

    czy sa w ogole PRYWATNE szpitale? wiesz, latwo jest robic uslugi na sprzecie
    panstowym/panstwowych laboratoriach i pobierac z tego oplaty dla siebie.
    Choc masz racje ze sektor prywatny jest zawsze efektywniejszy, w tym
    przypadku to troche bardziej skomplikowane (patrz USA), POLACY nigdy na to
    sie nie zgodza!!

    > Ja więc się najuprzejmiej pytam gdzie są te pieniądze ?

    pokaz mi kraj gdzie pieniadze panstowe sa efektywnie wydawane. Oczywscie
    moze byc lepiej albo gorzej, szczegolnie jak ma sie DUZO tych pieniadzy to
    latwo nieefektywnosc ukryc.
    I jeszcze raz powtarzam - POLACY (wiekszosc) sa zainteresowani tylko i
    wylacznie systemem SOCJALISTYCZNYM (narod nigdy nie zgodzi sie na placenie
    pelnych stawek za szkoly, szpitale, brak socjalow itp) , a tak to zawsze
    wyglada w socjalizmie.

    > A teraz ?
    > Teraz do Unii Europejskiej ! (właśnie minęła cisza wyborcza)

    Madrzejsi/zaradniejsi swietnie na tym wyjda; pozostali czekajacy na gruszki
    z nieba bardzo sie rozczaruja

    > Powracając do pierwszych zdań Twojego, Wielce Szanowny Rozmówco, listu -
    > pięciokrotne zwiększenie stopy składki na ubezpieczenie zdrowotne

    czy ja o tym wspomnialam gdziekolwiek??? biedny kraj stac na slaba opieke
    medyczna i to wszystko, nie ma co sie porownywac do krajow duzo bogatszych

> [...]

    > stanowiska pracy do działu "administracja". Ilość urzędników (jak wynika z
    > roczników statystycznych) rzeczywiście spadła w sposób istotny.

    i tu znowu sami POLACY sa za sztucznym utrzymywaniem posad w celu
    zapobiegania bezrobociu. Rzad robi to, co lud chce a nie co by mu dobrze
    zrobilo za jakis czas. Polacy nie sa krajem zdyscypliowanym/wierzacym w
    rozsadek rzadzacych i przeprowdznie grunownych zmian nie nastanie.

  • 10. Data: 2003-06-09 10:21:34
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "p...@g...pl" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie można