  • 1. Data: 2008-09-23 21:43:48
    Temat: serwis podbij.pl - czy działa legalnie?
    Od: "xyz" <z...@w...pl>

    Witam,
    niedawno powstał serwis pseudoaukcji działający pod adresem podbij.pl
    Jednym słowem jest to zwykła maszynka do robienia pieniędzy na naiwnych
    ludziach. Jak działa?

    Przykład:
    - Serwis oferuje laptopa wartego 2000zł
    - Użytkownicy cały czas podbijają cenę aukcji o 10gr poprzez kliknięcie
    przycisku "podbij". JEDNO PODBICIE KOSZTUJE 1,22zł brutto.
    - Podbijają, podbijają i przykładowo laptop osiąga cenę 550zł, wygrywający
    "kupuje" laptopa za 550zł.

    Przychód:
    550zł / 10gr (cena podbicia) = 5500zł dochodu dla firmy
    550zł za laptopa

    Koszty:
    2000zł (laptop)
    ---
    Dochód: 6050zł -2000zł = 4050zł

    Ogólnie zasada działania opiera się o pewien paradoks opisany
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Aukcja_o_dolara . Mnie osobiście przypomina to
    systemy argentyńskie, które są dzisiaj NIELEGALNE.

    Co o tym sądzicie? ;-)

  • 2. Data: 2008-09-23 22:37:05
    Temat: Re: serwis podbij.pl - czy działa legalnie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xyz" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > niedawno powstał serwis pseudoaukcji działający pod adresem podbij.pl
    > Jednym słowem jest to zwykła maszynka do robienia pieniędzy na naiwnych
    > ludziach. Jak działa?

    W mojej ocenie zasady sa na tyle czytelne, że trudno mówić o oszustwie.

    > Przykład:
    > - Serwis oferuje laptopa wartego 2000zł
    > - Użytkownicy cały czas podbijają cenę aukcji o 10gr poprzez kliknięcie
    > przycisku "podbij". JEDNO PODBICIE KOSZTUJE 1,22zł brutto.

    Nie chce mi sie sparwdzać, ale czy czasem nie można podbijać wyżej, niż o
    10 gr?

    > - Podbijają, podbijają i przykładowo laptop osiąga cenę 550zł,
    > wygrywający "kupuje" laptopa za 550zł.
    >
    > Przychód:
    > 550zł / 10gr (cena podbicia) = 5500zł dochodu dla firmy

    No, ale przecież firma nie dostaje 1 zł z SMS-a za 1,22 zł. Operator też
    dostaje swoje.

    > 550zł za laptopa
    >
    > Koszty:
    > 2000zł (laptop)
    > ---
    > Dochód: 6050zł -2000zł = 4050zł

    Cóż w tym złego, ze ktoś zarabia?

> [...]
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Aukcja_o_dolara . Mnie osobiście przypomina
    > to systemy argentyńskie, które są dzisiaj NIELEGALNE.

    W mojej ocenie nie ma się do czego czepiać.

  • 3. Data: 2008-09-24 06:15:08
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Wrz, 00:37, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > W mojej ocenie nie ma się do czego czepiać.

    To ja pociągnę z następującym pytaniem: gdyby serwis "udawał"
    podbijanie (czyli automatycznie podbijał ze swojej strony fikcyjnym
    graczem, żeby osiągnąć swoją założoną cenę minimalną), czy dałoby się
    to jakoś zakwalifikować? (oczywiście dowodowo sprawa byłaby ciężka,
    ale teoretycznie?)

  • 4. Data: 2008-09-24 07:25:31
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

> [...]
    > graczem, żeby osiągnąć swoją założoną cenę minimalną), czy dałoby się
    > to jakoś zakwalifikować? (oczywiście dowodowo sprawa byłaby ciężka,

    1) udowodnisz to?
    2) czemu oni maja podbijac, skoro jest tylu naiwnych
    slacych smsy co okreslony limit czasu? im bardziej zalezy
    na ilosci smsow a nie na cenie koncowej.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 5. Data: 2008-09-24 07:44:43
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <r...@s...us> napisał w wiadomości

    > 1) udowodnisz to?
    > 2) czemu oni maja podbijac, skoro jest tylu naiwnych
    > slacych smsy co okreslony limit czasu? im bardziej zalezy
    > na ilosci smsow a nie na cenie koncowej.

    Dokładnie tak jest. Przeciez za kazda złotówke ceny koncowej podbijajacy
    musza wysłac 10 SMS-ów po 1,22 złotego bodajze. "Puste" podbicie to dla nich
    strata gotówki a zarazem obalenie mitu o rzekomej "okazji" i niskiej cenie
    wylicytowanego produktu.

  • 6. Data: 2008-09-24 07:45:43
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał
    >To ja pociągnę z następującym pytaniem: gdyby serwis >"udawał"
    >podbijanie (czyli automatycznie podbijał ze swojej >strony fikcyjnym
    >graczem,

    Tylko po co? Serwis żyje z podbijania przez ludzi, którzy za podbijanie
    płacą. Więc serwis nie ma interesu w samodzielnym podbijaniu.

    Natomiast jakiekolwiek zachowanie po stronie serwisu, które byłoby niezgodne
    z publikowanymi regułami, a prowadziłoby do wprowadzania w błąd klientów,
    którzy wydawaliby przez to pieniądze na gorszych zasadach niż oficjalne,
    mogłony być przestępstwem-oszustwo.

  • 7. Data: 2008-09-24 09:14:06
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Wrz, 09:45, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> wrote:

    > Tylko po co? Serwis żyje z podbijania przez ludzi, którzy za podbijanie
    > płacą. Więc serwis nie ma interesu w samodzielnym podbijaniu.

    Serwis wychodzi na swoje dopiero gdy znajdzie się tylu jeleni, żeby
    cenę wyciągnąć na cena_sklepowa/11 (przy obecnych ustawieniach,
    podbicie za złotówkę o 10 gr)

    Nie jest to dużo i często się tych jeleni znajdzie, ale warto by było
    z punktu widzenia serwisu zapobiegać sprzedaży poniżej tej ceny.

  • 8. Data: 2008-09-24 10:10:17
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Serwis wychodzi na swoje dopiero gdy znajdzie się tylu jeleni, żeby
    > cenę wyciągnąć na cena_sklepowa/11 (przy obecnych ustawieniach,
    > podbicie za złotówkę o 10 gr)

    Trochę później. Są jeszcze koszty operatora usługi Premium SMS i jakiś
    podatek.
    Ale mechanizm rzeczywiście jest oparty na "aukcji o dolara".

    Jest oczywiście i ryzyko - zmowa graczy. Co w przypadku serwisu
    internetowego jest trudne do zorganizowania.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 9. Data: 2008-09-24 10:45:37
    Od: Paweł <b...@m...com>

    > W mojej ocenie zasady sa na tyle czytelne, że trudno mówić o oszustwie.

    Zasady stwarzają jednak proste (i jednocześnie trudne do wykrycia lub
    udowodnienia) sposoby oszustwa.

  • 10. Data: 2008-09-24 10:54:37
    Od: "xyz" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał
    >
    > Tylko po co? Serwis żyje z podbijania przez ludzi, którzy za podbijanie
    > płacą. Więc serwis nie ma interesu w samodzielnym podbijaniu.

    Nie do końca się zgodzę. Być może nie zauważyliściście do końca jak serwis
    funkcjonuje, ponieważ ma w chwili obecnej przerwę techniczną. Każde podbicie
    przedłuża czas trwania aukcji o 10-20sekund. Na jednej ze stron
    internetowych pewien użytkownik opisał, iż mimo kilkukrotnego zakończenia
    się aukcji (czas minął i użytkownik powinien otrzymać przedmiot -co było
    widoczne na stronie), była ona dalej wznawian przez system co można uważać
    za ewidentne oszustwo.

    Użytkownicy podbijają w ostatnich sekundach, jeżeli będą podbijali oni (czy
    ich boty)- to zwiększą cenę końcową oraz będą dalej ciągnęli swoją machinę,
    a ludzie będą klikać "podbij".

    To nie jest sklep, to czysty hazard i takie coś powinna kontrolować jakaś
    komisja. Przecież oni mogą tam regulować wartości i swoje zyski i takie coś
    musi byc kontrolowane!