    From: adam <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: serwis aukcyjny stanowi prawo
    Date: Thu, 03 Apr 2014 21:12:24 +0200

    >> Kupiłem towar i zostałem oszukany,
    >
    > *ale nie przez serwis*!

    Nie wiemy jaki był ciężar gatunkowy oszustwa, o którym pisze "sprzedawca".

    Jeśli ktoś wystawi na aukcji obraz, i napisze, że to oryginał np
    Kossaka, a obraz nie będzie oryginałem, to myślę, że reakcja serwisu
    będzie natychmiastowa. Jeśli ktoś sprzedaje długopisy czerwone, a w
    rzeczywistości są one różowe, to pies z kulawą nogą się tym nie
    zainteresuje.

    Ale jest inny aspekt sprawy, serwis bierze pieniądze za wystawiony
    towar. To obliguje do większej staranności. Gdybym na swoim płocie
    powiesił tablicę na ogłoszenia, to - może nie do końca dowolnie, ale
    niech sobie wieszają co chcą. Jeśli zacznę brać pieniądze za powieszenie
    ogłoszenia - to czułbym się zobowiązany do przestrzegania pewnych reguł.