eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoselekcja w klubach a jej legalność › Re: selekcja w klubach a jej legalność
  • Data: 2009-03-29 20:03:57
    Temat: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 29 Mar, 21:50, a...@g...com wrote:
    > On Mar 29, 9:26 pm, Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl> wrote:
    >
    > > >> Jak widzisz sprzeczność z jakimś prawem, to z jakim?
    >
    > > > no przecież było już parokrotnie podane: Art. 135.
    >
    > > Najpierw trzeba założyć, ze ochrona sprzedaje bilety, a jeśli tak nie
    > > jest to co?
    >
    > To zabrania klientowi dojść do kasy, czy osoby sprzedającej bilety.
    > Czyż nie jest to bezprawne ograniczenie wolności?
    >
    > > Jeśli zaś nawet tak jest, to potem trzeba uznać, że bilety wstępu do
    > > klubu są tym samym, co towary sprzedawane w lokalu gastronomicznym.
    >
    > Nie, po prostu sprzedaż usługi. Czyż bilet wstępu nie jest "towarem"?

    W przypadku "sprzedaży" biletów do klubu mamy do czynienia z
    zawieraniem umów o świadczenie usług, nie zaś z sprzedażą towaru.
    Pojęcie sprzedaży i pojęcia przedsiębiorstwa handlu detalicznego
    odnosi się do sprzedaży rzeczy. W rozumieniu prawa cywilnego "sprzedaż
    usług" jest wewnętrzną sprzecznością. Klientowi, który "kupuje" bilet
    nie zależy na nabyciu kawałka papieru, ale na skorzystaniu z usług
    oferowanych przez danego przedsiębiorcę (parkiet do tańca, możliwość
    wysłuchania koncertu etc.).

    Bilet ma tu tylko znaczenie techniczne (w zależności od mozliwości
    technicznych można go zastąpić pieczęcią na rękę lub zapisem na karcie
    magnetycznej). Bilet wstępu jest znakiem legitymacyjnym, ale nie jest
    towarem - ma na celu ułatwić wywiązanie się z umowy przez świadczącego
    usługi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1