  • Date: Sat, 28 Mar 2009 23:18:08 +0100
    From: castrol <j...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: selekcja w klubach a jej legalność

    .B:artek. pisze:

    > Robercie, dlaczego patrzysz na wszystko przez pryzmat prawa karnego? A co z
    > ochroną własności, posiadania?

    Bo takie mamy prawo. Otwierajac lokal uslugowy, sklep itp sila rzeczy
    rezygnujesz z ochrony wlasnosci czy posiadania. Wtedy oferujesz swoja
    oferte kazdemu, kto tylko zechce ja przyjac, i to na kliencie spoczywa
    decyzja czy ja przyjmie czy nie, a nie na sprzedawcy czy wlascicielu lokalu.

    > Restauracja = każdy może wchodzić, a właściciel nie ma nic do gadania. I jak
    > będzie ktoś chciał wejść o 5 nad ranem, gdy zamknięte, to może wybić szybę i
    > tez wejść. A właściel z kucharzem mają wtedy przyjechać i go obsłużyć. A
    > jakieś konkrety, przepisy itd.???

    Nie. Robert troche sie zagalopowal, albo uzyl skrotu :) Restauiracja =
    sie ze kazdy moze wchodzic w godzinach jej otwarcia, ktore to sa
    wywieszone zazwyczaj na drzwich wejsciowych.

    > Fakt, nie trzeba zgody na wejście do restauracji. Na wejście do mieszkania
    > też nie. Bo np. do znajmowych wchodzę bez wyraźnej zgody. ALE, jeżeli taki
    > właściciel (restauracji czy mieszkania), do którego wchodzę, oznajmi mi, że
    > nie życzy sobie bym wchodził, to mi nie pozostaje nic innego jak podwinąć
    > ogon i wyjść.

    Mieszkania tak, resauracji w godzinach otwarcia juz nie. Bo to Ty jako
    klient decydujesz czy skorzystasz z oferty sklepu czy restauratora a nie
    na odwrot.

    Jacek Kustra