  • Data: 2009-03-29 08:36:34
    Temat: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    castrol wyskrobał(a):
    > Bo takie mamy prawo. Otwierajac lokal uslugowy, sklep itp sila rzeczy
    > rezygnujesz z ochrony wlasnosci czy posiadania.

    Wydawało mi się, że to prawo znam. I na zajęciach z prawa rzeczowego nic nie
    było mówione o ograniczonej ochronie prawa własności przez osoby prowadzące
    lokal usługowy czy sklep. Patrzyłem w przepisy i też nie widziałem. Z czego
    to konkretnie wynika? Jaka ustawa, który artykuł?

    > Wtedy oferujesz swoja
    > oferte kazdemu, kto tylko zechce ja przyjac, i to na kliencie spoczywa
    > decyzja czy ja przyjmie czy nie, a nie na sprzedawcy czy wlascicielu
    > lokalu.

    Wiesz co to jest oferta? Wiesz co musi zawierać? Wiesz, co w razie
    wątpliwości ofertą nie jest? OFerta musi zawierać (w umowie sprzedaży)
    wskazanie towaru i cenę. Ofertę masz na półce w sklepie, gdzie pod paczką
    ryżu wisi na kartce cena. Prowadzenie baru czy klubu samo w sobie oferą nie
    jest. Z ewentualną ofertą masz do czynienia w środku - jeżeli już tam
    wejdziesz.

    > Nie. Robert troche sie zagalopowal, albo uzyl skrotu :) Restauiracja =
    > sie ze kazdy moze wchodzic w godzinach jej otwarcia, ktore to sa
    > wywieszone zazwyczaj na drzwich wejsciowych.

    Chyba, że nie zostanie wpuszczony przez właściciela.

    > Mieszkania tak, resauracji w godzinach otwarcia juz nie. Bo to Ty jako
    > klient decydujesz czy skorzystasz z oferty sklepu czy restauratora a
    > nie na odwrot.

    Powtarzam. Samo prowadzenie lokalu nie jest ofertą samą w sobie.

    --
    .B:artek.