  • 71. Data: 2009-12-14 22:15:30
    Temat: Re: sedziowie powinni byc rozliczani!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Dec 2009, Michal Jankowski wrote:

    > Pytanie, czy rowerzysta ma prawo omijac taka kolejke przed swiatlami,
    > ma dwie odpowiedzi, zaleznie od tego, czy pytamy samochodziarza, czy
    > rowerzyste.

    Motocyklisty zapytaj.

    pzdr, Gotfryd

  • 72. Data: 2009-12-14 22:19:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Dec 2009, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    >
    > Ominąć, to możesz samochód zaparkowany albo studzienkę na jezdni. Z Twojego
    > tonu wnoszę, że do art. 2 PoRD dotarłeś. A skoro tak to zlituj się nad
    > dyskutantowi i poszerz swe horyzonty o leturę pkt. 29. Stojący w korku
    > pojazd, choć jest nieruchomy, to się porusza w rozumieniu przepisów PoRD.
    > Głupie.

    Nie tak głupie, jak przestawiasz.

    > Wiem.

    Chyba nie.
    On *uczestniczy w ruchu*, mimo że *stoi*.
    "Uczestniczenie w ruchu" nie jest tożsame z "poruszaniem się".

    > Ale nie ja tę konstrukcję stworzyłem.

    Za to niestarannie czytałeś ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 73. Data: 2009-12-14 22:32:51
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Też mnie to zastanawia. Czyżby przekroczył przepisowe 50km/h?

    Oj rety, nie wyhamował to musi za szybko (do okoliczności)

  • 74. Data: 2009-12-14 22:48:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Danusia" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stojących przed światłami) to co innego inż wyprzedzanie samochodów na
    > skrzyżowaniu (patrz prawo o ruchu drogowym).
    > Natomiast w tym temacie czyli czy sędziowie powinni być rozliczani to
    > uważam że koniecznie i że trzeba w okresie wyborczym naciskać na
    > polityków aby zmienili prawo. Np wprowadzając rejestr spraw prowadzonych
    > przez danego sąedziego, które sąd wyższej instancji uchylił i po
    > przekroczeniu określonej ilości taki sędzia powinien byc przenoszony
    > szczebel niżej, a z sądu grodzkiego do administracji (bo niżej już nie

    Ależ taka statystyka jest, tylko nie jest połączone z przenoszeniem sędziów
    bezpośrednio.

  • 75. Data: 2009-12-15 09:05:53
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > Powszechnie wiadomo że ubezpieczenia społeczne nie opierają się na
    > sprawiedliwości.

    No ale co z tym zrobić w ramach reformy sądownictwa?
    Obawiam sie że właśnie tu leży największy problem i właśnie to jest zgnity
    owoc który położy każdą próbe reformy.

    pozdr

  • 76. Data: 2009-12-15 10:00:50
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sun, 13 Dec 2009 22:02:55 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Do wypadku doszło na skutek popełnionego przez rowerzystę wykroczenia
    > polegającego na nieprawidłowym wyprzedzaniu w obrębie skrzyżowania, a
    > policjantce trudno przypisać nawet nieumyślną winę,

    To że popełnił wykroczenie, nie znaczy że jest winien spowodowania wypadku.

    > bo ani nie miała obowiązsku spodziewać się, że jakiś rowerzysta tam
    > będzie popełniał wykroczenie,

    No to teraz właśnie wyeliminowałeś instytucję "ograniczonego zaufania".
    Kto jest winien spowodowania wypadku w sytuacji:
    - "A" wyjeżdza z podwórka w prawo,
    - jezdnią na którą zamierza wjechać "A" po LEWYM pasie ("pod prąd")
    popierdala sobie samochód "B",
    - w chwili gdy "A" już wjeżdżał na jezdnię, zderzył się z samochodem "B".
    Chcesz powiedzieć, że pomimo wykroczenia popełnionego przez "B" jest on
    winny spowodowania wypadku? :))))

    Albo podobne sytuacje związane z autobusami komunikacji miejskiej. Jak
    wiadomo mają one "pierwszeństwo przy wyjeżdżaniu z zatoki w terenie
    zabudowanym". I taki się pcha powodując kolizję. Twierdzisz że winny
    takiego zdarzenia jest "samochód zwyczajny" czy autobus? Oczywistym że
    autobus, a samochód zwykły jest winny tylko wykroczenia NIEUSTĄPIENIA
    pierwszeństwa ;)

  • 77. Data: 2009-12-15 10:05:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Albo podobne sytuacje związane z autobusami komunikacji miejskiej. Jak
    > wiadomo mają one "pierwszeństwo przy wyjeżdżaniu z zatoki w terenie

    Nie mają pierwszeństwa.

> [...]
    > takiego zdarzenia jest "samochód zwyczajny" czy autobus? Oczywistym że
    > autobus, a samochód zwykły jest winny tylko wykroczenia NIEUSTĄPIENIA

    Z fałszu to można sobie wszystko twierdzić :)

    --
    Liwiusz

  • 78. Data: 2009-12-15 11:45:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2009-12-15 10:05, Danusia pisze:

    > No ale co z tym zrobić w ramach reformy sądownictwa?
    > Obawiam sie że właśnie tu leży największy problem i właśnie to jest zgnity
    > owoc który położy każdą próbe reformy.

    Ale co to ma do sądownictwo?
    To system ubezpieczeń jest złodziejki i to jego trzeba reformować, albo
    znieść.

    --
    @2009 Johnson

  • 79. Data: 2009-12-15 11:55:42
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Motocyklisty zapytaj.

    Nie, nie, dla motocyklistow to jest taki specjalny pas wytyczony dwoma
    ciaglymi liniami na srodku szosy.

    MJ

  • 80. Data: 2009-12-15 12:09:57
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > Ale co to ma do sądownictwo?
    Ma i to dużo. Sędziowie w Sądach Ubezpieczeń Społecznych to najbardziej
    zdegenerowana grupa z zasadami prosto z komuny. W pełnej gotowości do
    realizowania "wytycznych". W dodatku realizują te "wytyczne" bez zachowania
    jakichkolwiek pozorów, tak jak w czasie najgorszej komuny. Tu nic sie nie
    zmieniło. Najgorsze jest to że sprawy przeciw ZUS zaczynają sie od Sądów
    Okręgowych (nie Rejonowych) i zło jest najbardziej zakorzenione już tu. Nie
    znam żadnego sędziego Okręgowego Sądu Ubezpieczeń Społecznych który nie
    byłby dyspozycyjny, każdy z nich wykonuje wytyczne i polecenia zawsze i
    natychmiast, bez względu na kodeksy i obowiązujace ustawy.