  • 1. Data: 2010-06-16 14:49:00
    Temat: sedzina A. Matlak
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    "Sędzia przewodnicząca Agnieszka Matlak zostala powołana do pełnienia urzędu
    na stanowisku sędziego Naczelnego Sądu Administracyjnego przez prezydenta
    Aleksandra Kwasniewskiego w roku 2001.
    (M.P. z dnia 31 grudnia 2001 r.)"

    "Sędzia Agnieszka Matlak wydala w roku 2006 korzystny wyrok dla Wojciecha
    Jaruzelskieego w sporze z Janem Przedpełskim, spadkobierca przedwojennego
    właściciela willi na Mokotowie, w której mieszka teraz generał.
    Odebrano go Przedpełskim po wojnie na mocy tzw. dekretu Bieruta. Przedpełscy
    chcą, by generał się wyprowadził i zwrocił im wille."

    Fragment uzasadnienia wyroku, jakie 26 września 2005 roku napisała sędzia
    Agnieszka Matlak (sygn. III C 1225):

    'Negatywne treści na temat Adama Michnika redaktora naczelnego Gazety
    Wyborczej oraz wydawcy tej gazety Agory S.A. są sprzeczne z zasadami
    współżycia społecznego'.

  • 2. Data: 2010-06-16 15:03:54
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    www.blogpress.pl/node/4577
    http://wprost.com.pl/ar/184730/Kontrowersyjny-wyrok

  • 3. Data: 2010-06-16 15:12:42
    Temat: Re: sedzina A. Matlak
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    To w końcu sędzia czy sędzina ??

    --
    @2009 Johnson

  • 4. Data: 2010-06-16 15:18:20
    Od: mi <m...@o...pl>

    666 wrote:
    > 'Negatywne treści na temat Adama Michnika redaktora naczelnego Gazety
    > Wyborczej oraz wydawcy tej gazety Agory S.A. są sprzeczne z zasadami
    > współżycia społecznego'.

    Wężykiem, Jasiu, wężykiem. Tak się w II PRL zamiata sprawy.

    mi

  • 5. Data: 2010-06-16 15:44:48
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    Przedpełscy
    > chcą, by generał się wyprowadził i zwrocił im wille."

    ale nie ona pierwsza i nie ona ostatnia.

    To wszystko to jest banda niedouczonych bandytow, ktorzy nie znaja przepisow
    prawa, nie maja doswiadczenia, maja ochote porobic lody na boku. Nie grozi
    im odpowiedzialnosc za czyny w tym przestepstwa.

    Icek

  • 6. Data: 2010-06-18 15:49:50
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    > To wszystko to jest banda niedouczonych bandytow,

    Zmien to - jest od groma uczelni prawnicznych - zapisz sie i zostan
    douczonym::))

    LH

  • 7. Data: 2010-06-19 07:10:46
    Od: " ..." <j...@g...pl>

    Tak oczywiście.
    Mój Ojciec rozpoczął studiowanie prawa podczas wojny, jeszcze będąc w ZWZ,
    póżniej w AK.
    Po wojnie chciał naukę kontynuować.
    W 1957/58 zapisał się na uniwesytet.
    Gdzieś tak po drugim-trzecim wykładzie podeszło do niego dwóch kolegów w za
    dużych marynarkach:
    "Co tu Kolega robi?
    My tu Kolegi nie chcemy.
    Prawo nie jest dla takich, jak Kolega"
    No niestety przestraszył się - łatwo wtedy cegły na głowę spadały i duzo było
    nieznanych sprawców - i zrezygnował...
    Tamci zapewne prawo skończyli, byli sędziami czy prokurwatorami, i wychowali
    dzisiejsze pokolenia Matlaków i im podobnych.
    To widać w każdym sądzie i przy przyjmowaniu na każdą aplikację.

    -----

  • 8. Data: 2010-06-19 07:22:51
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Cze, 09:10, " ..." <j...@g...pl> wrote:

    > To widać w każdym sądzie i przy przyjmowaniu na każdą aplikację.
    >
    > -----

    > douczonym
    >
    > --

    Z tym przyjmowaniem na aplikacje to juz tylko historia lub urban mit.
    Obecnie na kazda aplikacje wystarczy sie nauczyc i zdac test. Na
    radcowska czy adwokacka nawet nie jest to specjalnie trudne (w zeszlym
    roku 80% zdawalnosci), niewiele trudniej bylo z notarialna. Kolejna
    rzecz, ze adwokatem/radca mozna zostac bez aplikacji i tez nie jest to
    jakos specjalnie trudne.

    Na aplikacjach prokuratorskich czy sadowych (czy nowej tzw. ogolnej)
    tez jest calkiem sporo miejsc (w tym roku na ogolnej startuje 2 osoby
    na miejsce) i od parku lat dostaja sie po prostu Ci co sie nauucza na
    test/maja troche szczescia ;)

    Tego co sie dzieje obecnie nie da sie w zaden sposob porownac do lat
    50... nawet do 90... Jeszcze 2-3 lata i krajobraz zawodow prawniczych
    zmieni sie znaczaco. Problem jest jeszcze faktycznie z sadami i tam
    bedzie najdluzej (stosunkowo dluga droga awansu zalezna... wlasciwie
    nie wiadomo od czego zalezna) trwala cala "przemiana" ale tez sie
    kiedys doczekamy.

  • 9. Data: 2010-06-19 07:28:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ... pisze:

    > "Co tu Kolega robi?
    > My tu Kolegi nie chcemy.
    > Prawo nie jest dla takich, jak Kolega"

    Nie, no mówili do niego z dużej litery ??

    --
    @2009 Johnson

  • 10. Data: 2010-06-19 08:54:59
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Zmien to - jest od groma uczelni prawnicznych - zapisz sie i zostan
    > douczonym::))

    jak widze ze ktos mi parkuje na wjezdzie do garazu to mam sie zamienic w
    policjanta, jak widze, ze sedzia nie daje rady to mam byc sedzia?

    A jak widze, ze smieciarka nie zabrala wszystkich smieci to mam zamienic sie
    w smieciarza ?

    Jak widze suchy niezadbany trawnik w miescie to w ogrodnika? A jak widze jak
    politycy sie odzywaja to w poloniste ?

    Wystarczy, ze kazdy z powyzszych dobrze bedzie wykonywal powierzone mu
    obowiazki zaczynajac od ludzi budujacych drogi, politykow i policjantow.

    Icek