  • 1. Data: 2010-06-16 12:54:32
    Temat: Działanie na szkode miasta przez członków rady miejskiej
    Od: "MW" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jest sobie prywatna firma w formie prawnej spółki akcyjnej. Nazwijmy ja Firma SA
    Firma SA jest winna blisko 1 mln złotych miastu.
    Miasto zakłada spółkę akcyjną, nazwijmy ja Miasto SA.

    Spółka Miasto SA przejmuje od Firma SA cały jej majątek nie płacąc za niego
    ani jednej złotówki jednocześnie pozostawiając dług w stosunku do miasta.
    Spółka miejska zostaje sprzedana prywatnemu właścicielowi.

    Czy takie działanie można uznać jako działanie na szkodę miasta. Jeżeli tak to
    czy powinno się to zgłosić do prokuratury czy tez do organu nadrzędnego nad
    rada miasta (wojewody)
    Czy może prokuratura powinna się tym zająć z urzędu?

    -
    ==
    p,M

  • 2. Data: 2010-06-16 13:23:06
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    W dniu 16.06.2010 14:54, MW pisze:
> [...]
    > rada miasta (wojewody)
    > Czy może prokuratura powinna się tym zająć z urzędu?

    Ale gdzie tu szkoda i na ile?

    Adam Kłobukowski

  • 3. Data: 2010-06-16 13:32:01
    Od: MarcinW <w...@g...pl>

    W dniu 2010-06-16 15:23, Adam Kłobukowski pisze:

    > Ale gdzie tu szkoda i na ile?
    >
    > Adam Kłobukowski

    Organ miejski mając świadomość długu FIRMY w stosunku do miasta
    przejmuje majątek powodując że Firma stała się niewypłacalna w stosunku
    do miasta.
    Utworzenie Miasto SA miało na celu przejęcie majątku Firma SA

    -
    p,M

  • 4. Data: 2010-06-16 14:51:34
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    MarcinW napisal:
> [...]
    > do miasta.
    > Utworzenie Miasto SA miało na celu przejęcie majątku Firma SA

    Ale bilans przejęcia był dodatni, czy ujemny?

    Bo jak będziesz mi wisiał 100 zł, a ja w zamian przejmę twojego
    Lexusa to jestem za :)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2010-06-16 15:13:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MW" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nad
    > rada miasta (wojewody)
    > Czy może prokuratura powinna się tym zająć z urzędu?

    Zakładając, ze opis jest ścisły, to władze Firma SA sprzedając swój majątek
    (nie ważne komu) działali na szkodę wierzycieli. Nie ma tu znaczenia, że to
    darowizna wierzycielowi, zwłaszcza, gdy byli jeszcze inni wierzyciele. To,
    co dalej się działo to już rzecz wtórna.

  • 6. Data: 2010-06-17 11:15:06
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    W dniu 16.06.2010 17:13, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > znaczenia, że to darowizna wierzycielowi, zwłaszcza, gdy byli jeszcze
    > inni wierzyciele. To, co dalej się działo to już rzecz wtórna.

    No chyba że jest jakieś porozumienie pomiędzy Firmą i wierzycielami.

    Adam Kłobukowski

  • 7. Data: 2010-06-17 14:31:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości

    > No chyba że jest jakieś porozumienie pomiędzy Firmą i wierzycielami.

    Toteż podkreśliłem, że "o ile opis jest ścisły". Opis nic nie mówi o takim
    porozumieniu.