  • 11. Data: 2021-06-21 18:08:21
    Temat: Re: sedzia pokoju
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 21 Jun 2021 15:44:40 +0200, J.F napisał(a):

    > O co tu chodzi w tym najnowszym pomysle Kukiza?
    >
    > Co to maja byc za sedziowie, i po co ?
    >
    > J.

    Tu se poczytaj, nie będziesz musiał polegać na głupiej grupie:
    https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/sedziowie-pokoju-
    wg-prof-piotrowskiego-raczej-sadom-nie-pomoga,507493
    .html
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 12. Data: 2021-06-21 20:09:43
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-21-czerwca-2021 o 18:06, Shrek pisze:

    > Nic - przecież mają rację. Pisdom nie chodzi o poprawę sytuacji w
    > sądownictwie (czego najlepszym dowodem jest, że jest gorzej) tylko o
    > podporządkowanie sobie sędziów.

    Po pisie przyjdzie Hołownia ;-) i też będzie chciał podporządkować...

    Tak działa tfuuuu demokracja ;-)

    > Średni pomysł z wielu względów.

    Nie ma lepszego.

    A może Ty masz? Podziel się ;-[)

  • 13. Data: 2021-06-21 21:17:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.06.2021 o 17:20, _Master_ pisze:

    > To ja się pytam dlaczego jeszcze w Polsce nie istnieje taka instytucja?
    > Nie ma potrzeby? Złe prawo? Nie ma ludzi? Kosmici najechali... ;-)

    Bo to jest instytucja z prawa anglosaskiego. W prawie europejskim są
    inne mechanizmy prawne, choć "sędzia pokoju" pozornie wydaje się dobrym
    pomysłem. Pozostaje kwestia, jak to zostanie rozwiązane w szczegółach,
    bo kilka pozornie fajnych rozwiązań poległo na poziomie interpretacji.

    Dla mnie koronnym przykładem jest art. 143§2 kpk. Nadal w charakterze
    świadka przesłuchujemy przykładowo przedstawiciela firmy, który na temat
    sprawy wie tyle, co jest w dokumentach udostępnianych do akt. Niby można
    notatkę, ale prokuratorzy z uporem maniaka domagają się protokołu.

    I przyjeżdża taki przedstawiciel banku i w pierwszych słowach zeznaje,
    że na temat sprawy nic nie wie, ale w banku są następujące dokumenty -
    oczywiście przykładowo. Słuchamy świadków - przedstawicieli firm, którzy
    przywożą nam tylko faktury, bo nie mieli żadnego kontaktu z drugą stroną
    poza rozmową na komunikatorze, czy wymianą emaili. Ich treści nikt nir
    pamięta i przywożą to wydrukowane.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2021-06-22 00:23:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.06.2021 o 20:09, _Master_ pisze:

    > Tak działa tfuuuu demokracja ;-)

    Chyba u bolszewików.

    > Nie ma lepszego.
    >
    > A może Ty masz? Podziel się ;-[)

    Każdy będzie lepszy - łącznie z zostawieniem tego burdelu jak był.

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2021-06-22 07:15:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    I cieciowi dawać immunitet i stan spoczynku?

    -----
    > niech cieć na bramce rzuca kostką - jak stronom pasuje to ok jak nie to idzie
    normalnie - ten sam efekt.

  • 16. Data: 2021-06-22 07:21:36
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu wtorek-22-czerwca-2021 o 00:23, Shrek pisze:

    > Chyba u bolszewików.

    Każda demokracja tak działa.
    Większość głosujących to debile lub ci co nie wiedzą za czym głosują.

    Efekt jest zawsze taki sam

    > Każdy będzie lepszy - łącznie z zostawieniem tego burdelu jak był.

    Tak mawia każdy przedstawiciel kasty którego poziom inteligencji nie
    potrafi zrozumieć jak działa tfuuudemokracja ;)

  • 17. Data: 2021-06-22 07:24:16
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Chociaż...

    Taki cieć i jego rzucanie kostką wcale nie musi być gorsze niż miesiące
    dywagacji prawniczych nad hujowo napisanym prawem które można
    zinterpretować jak się chce albo jak się zapłaci prawnikom.

  • 18. Data: 2021-06-22 16:32:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.06.2021 o 07:21, _Master_ pisze:

    > Każda demokracja tak działa.

    Mylisz się. Manie większości nie oznacza, ze można łamąć obowiązujące
    zasady - jak na przykład trójpodział władzy.

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2021-06-25 01:42:57
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Jacek Maciejewski w news:1m789a3wuqpxa.d9p5p46a9pml$.dlg@40tude.net
    > Tu se poczytaj, nie będziesz musiał polegać na głupiej grupie:
    > https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/sedziowie-pokoju-
    wg-prof-piotrowskiego-
    > raczej-sadom-nie-pomoga,507493.html

    doczytalem dotad:

    [....] Piotrowski:
    problem niedostatecznej sprawności naszych sądów tkwi gdzie indziej. To jest
    konsekwencja nieustannego reformowania wymiaru sprawiedliwości, powiązanego
    z brakiem spójnej koncepcji, jaki on powinien być. Także złego kształcenia
    sędziów.
    (!!!) Również niskiej kultury prawnej polskiego społeczeństwa, która
    skutkuje dużym zapotrzebowaniem na sądowe rozstrzygnięcia i nadmiernym
    obciążeniem sądów. [.....]

    - i odpuscilem. Piotrowski nie ma pojecia o czym mowi. Wyrzuca z siebie
    slogany (powtarzane od lat, nie przecze, ze wiele z nich to sluszne slogany)
    i bzdury. Tak to jest,jak kiepska i bez wyobrazni maszyna ma sama
    siebie naprawic.
    (Oczywiscie, ze instytucja sedziego pokoju to dobra instytucja. A nawet b.
    dobra. I stosunkowo latwo ja zalozyc. Tylko trzeba umiec to wykonac. A
    najpierw - chciec)

  • 20. Data: 2021-06-25 06:50:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2021 o 01:42, 1634Racine pisze:

    > (Oczywiscie, ze instytucja sedziego pokoju to dobra instytucja. A nawet
    > b. dobra. I stosunkowo latwo ja zalozyc. Tylko trzeba umiec to wykonac.
    > A najpierw - chciec)

    No nie wiem. W polsce (i nie bez powodu) panuje przekonanie, że pierwsza
    instancja to nie wyrok. Dodatkowa szybka instancja może paradoksalnie
    przedłużyć postępowania. Zaraz dojdziemy do 4 - sędzia pokoju, rejon,
    okręgówka, kasacja...

    Mam lepszy pomysł - rok do prawomocnego wyroku a jak nie to
    odszkodowanie od skarbu państwa - wypłacane ze środków ministerstwa
    sprawiedliwości (tak wiem - rząd nie ma własnych pieniędzy).

    --
    Shrek