  • 1. Data: 2006-05-12 14:27:08
    Temat: sąsiad i warsztat
    Od: "mazurek" <a...@p...pl>

    Co zrobić z halasującym warsztatem kamieniarskim po sąsiedzku, Prawie wszystkie
    prace wykonuję na powietrzu (tuż pod oknami) tnie i szlifuje kamienie strasznie
    hałasuje, kurzy. Lada dzien będę tatą i nie chcę żeby dziecko słuchało tego
    warkotu (nawet przy zamkniętych oknach jest ciężko wytrzymac) pozdr.

  • 2. Data: 2006-05-12 14:38:49
    Temat: Re: sąsiad i warsztat
    Od: a...@p...pl

> [...]
    > pisemnej prosby do sasiada, zeby albo zamknal warsztat (i tu napisal,
    > czemu przeszkadza) albo podjal kroki i wybudowal dzwiekoszczelny ekran
    > miedzy posesjami. Nastepnie zmierzylbym natezenie tego halasu (jakims
    > specjalista). Okazaloby sie, ze jest glosno jak przy autostradzie, ze to
    > przeszkadza no to pismio do jakiegos urzedu, wlacznie z wnioskiem,
    > zebysasiad albo zaprzestal albo wybudowal ekran... No ale bez
    > udokumentowania tego, ze jest to uciazliwe sie chyba nie da... Po za tym
    > pewnie moznaby  sie poradzic jakiegos prewnika ;) Mioze tu i jakis

    Znalazłem takie coś na stronie gazety pranej:
    "Uciążliwy warsztat w sąsiedztwie Gazeta Prawna nr 73/2000 (str.17) Porady
    prawne - prawo cywilne, prawo sąsiedzkie, immisja, prawo rzeczowe"

    więc jakieś prawo musi być co do tego warsztatu ale nie mam dostępu do archiwum
    i widzę tylko nagłówek artykułu

  • 3. Data: 2006-05-12 14:40:55
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    mazurek wrote:

> [...]

    udokumentowania tego, ze jest to uciazliwe sie chyba nie da... Po za tym
    pewnie moznaby sie poradzic jakiegos prewnika ;) Mioze tu i jakis

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______
    Najlepsze mono- i polifoniczne dzwonki, tapety i wygaszacze oraz
    gry java do pobrania na telefon komórkowy http://forum.krakow.pl

  • 4. Data: 2006-05-12 15:28:19
    Od: a...@p...pl

    > No to esemes bo tak sie chba wykupuje tam dostep, i za cene 2 piw masz
    > artykul.
    >
    > --
    ale do rocznika 2000 nie dostępu przez SMS

  • 5. Data: 2006-05-12 15:31:48
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

  • 6. Data: 2006-05-12 18:40:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    mazurek [###a...@p...pl.###] napisał:

    Generalnie takimi sprawami zajmuje się Straż Miejska. Na ugodę z
    sąsiadem bym nie liczył, bo gość z całą pewnością dobrowolnie nie
    zamknie firmy, z której pewnie żyje.

  • 7. Data: 2006-05-12 19:27:25
    Od: "anakonda" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:e42kuk$qri$1@nemesis.news.tpi.pl
    > mazurek [###a...@p...pl.###] napisał:
    >

    > Generalnie takimi sprawami zajmuje się Straż Miejska. Na ugodę z
    > sąsiadem bym nie liczył, bo gość z całą pewnością dobrowolnie nie
    > zamknie firmy, z której pewnie żyje.

    no waro się zastanowić też czy tam był najpierw kamieniarz czy wrażliwy
    sąsiad.Znam taki przypadek, że obok warsztatu pewien pan wybudowął sobie
    łądny dom a następnie twiedził, że warsztat mu zbyt mocno hałasuje - no i w
    taki przypadku kto tu jest "uciążliwym" sąsiadem.Tak dal jasności ten
    wrsztat tam był od przedwojny

    abul

  • 8. Data: 2006-05-13 22:00:25
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Hikikomori San <h...@g...pl> dosć niespodziewanie
    napisał(a):
> [...]
    > udokumentowania tego, ze jest to uciazliwe sie chyba nie da... Po za
    > tym pewnie moznaby sie poradzic jakiegos prewnika ;) Mioze tu i jakis

    Ogólnie rzecz biorąc dobrze kombinujesz, ale ja doradzałbym inną kolejność.
    Trzeba zainwestowac najpierw w badania poziomu nateżenia hałasu, żeby
    wiedzieć czy jest o co walczyć, czy tez nie jest to przeczulenie ( no
    offence).
    Kiedyś robił takie rzeczy odpłatnie Sanepid, nie wiem jak teraz, ale pewnie
    tak, mają na pewno odpowiedni sprzęt.
    Jeżeli pomiary wykażą przekroczenie norm to pozew do sądu o naruszenie miru
    domowego i zakazanie immisji hałasu, opartym o art 144 kc, w pozwie powinien
    być wniosek o zobowiązanie pozwanego do zbudowania muru/ekranu
    dźwiękochłonnego i wniosek dowodowy o przeprowadzenie dowodu z opinii
    biegłego na okoliczność poziomu natężenia halasu wywoływanego przez
    urządzenia warsztatu.

    To na drodze cywilnej, oprócz tego można spróbowac postępowania karnego/w
    sprawach o wykroczenia, bo na pewno pod coś da się to podciągnąć. Tyle że
    nasyłanie policji nic tak naprawdę nie da, a budowa muru da

    Aha - w pozwie trzeba wnosić o upoważnienie do wykonania zastępczego

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 9. Data: 2006-05-15 13:56:37
    Od: a...@p...pl

> [...]
    > łądny dom a następnie twiedził, że warsztat mu zbyt mocno hałasuje - no i w
    > taki przypadku kto tu jest "uciążliwym" sąsiadem.Tak dal jasności ten

    warsztat tam był
    ale w czasie budowy sąsiad dokupił działkę na przeciwko i rozpoczął swoją
    działalność 2 lata temu na "śieżym powietrzu" (wcześniej było w budynku) na
    przeciwko moich okien