    From: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sąsiad i warsztat
    Date: Sun, 14 May 2006 00:00:25 +0200

    Hikikomori San <h...@g...pl> dosć niespodziewanie
    napisał(a):
    > Hmm, z tego co tu pisano to niewiele mozna. Jednak ja bym zaczal od
    > pisemnej prosby do sasiada, zeby albo zamknal warsztat (i tu napisal,
    > czemu przeszkadza) albo podjal kroki i wybudowal dzwiekoszczelny ekran
    > miedzy posesjami. Nastepnie zmierzylbym natezenie tego halasu (jakims
    > specjalista).
    >Okazaloby sie, ze jest glosno jak przy autostradzie, ze
    > to przeszkadza no to pismio do jakiegos urzedu, wlacznie z wnioskiem,
    > zebysasiad albo zaprzestal albo wybudowal ekran... No ale bez
    > udokumentowania tego, ze jest to uciazliwe sie chyba nie da... Po za
> [...]

    Ogólnie rzecz biorąc dobrze kombinujesz, ale ja doradzałbym inną kolejność.
    Trzeba zainwestowac najpierw w badania poziomu nateżenia hałasu, żeby
    wiedzieć czy jest o co walczyć, czy tez nie jest to przeczulenie ( no
    offence).
    Kiedyś robił takie rzeczy odpłatnie Sanepid, nie wiem jak teraz, ale pewnie
    tak, mają na pewno odpowiedni sprzęt.
    Jeżeli pomiary wykażą przekroczenie norm to pozew do sądu o naruszenie miru
    domowego i zakazanie immisji hałasu, opartym o art 144 kc, w pozwie powinien
    być wniosek o zobowiązanie pozwanego do zbudowania muru/ekranu
    dźwiękochłonnego i wniosek dowodowy o przeprowadzenie dowodu z opinii
    biegłego na okoliczność poziomu natężenia halasu wywoływanego przez
    urządzenia warsztatu.

    To na drodze cywilnej, oprócz tego można spróbowac postępowania karnego/w
    sprawach o wykroczenia, bo na pewno pod coś da się to podciągnąć. Tyle że
    nasyłanie policji nic tak naprawdę nie da, a budowa muru da

    Aha - w pozwie trzeba wnosić o upoważnienie do wykonania zastępczego

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide