  • 1. Data: 2006-10-02 10:38:10
    Temat: [rzymskie] matka zmarła przy porodzie a dziecko
    Od: Andrzej Orłowski-Skoczyk <a...@i...edu-youknowwhat.pl>

    W nadziei, że ktoś jeszcze pamięta "Rzym", zapytywam:

    Czy w rzymskiej rodzinie status prawny dziecka mógł być w jakiś sposób
    uzależniony od tego, czy jego matka zmarła przy porodzie? (szczególnie w
    kontekście spadków) A dokładniej: czy jest podstawa do domniemania, że
    inne są prawa do spadku po ojcu dziecka, którego matka zmarła przy
    porodzie, niż dziecka, którego matka zmarła w innych okolicznościach?

    Dziękuję z góry za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam.
    --
    Andrzej Orłowski-Skoczyk

  • 2. Data: 2006-10-02 11:10:29
    Temat: Re: [rzymskie] matka zmarła przy porodzie a dziecko
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > W nadziei, że ktoś jeszcze pamięta "Rzym", zapytywam:

    Mnie nie pytaj : dostalem -3.

    Cezar

  • 3. Data: 2006-10-02 22:29:23
    Od: "Profil1" <r...@n...pl>

> [...]
    > inne są prawa do spadku po ojcu dziecka, którego matka zmarła przy
    > porodzie, niż dziecka, którego matka zmarła w innych okolicznościach?

    wydaje mi sie, ze nie ma znaczenia. Oczywiscie wypadaloby kwestie
    przedstawic bardziej szczegolowo, ale i tak dziecko jezeli pochodzilo z
    iustum matrimonium nalezalo do familli ojca wiec niezaleznie od tego czy
    matka przezyla porod czy tez nie dziedziczylo po ojcy na rowni z pozostalym,
    ewentualnym rodzenstwem.

    Takie jest moje zdanie, moge sie mylic.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Lechu