  • 1. Data: 2007-08-17 17:13:03
    Temat: rozwod, opieka nad dzieckiem a sad
    Od: m...@i...pl

    jestem po rozwodzie niestety za porozumieniem stron, z pelna opieka
    nadz dzieckiem obydwoch stron, z tym ze dziecko ma zamieszkiwac ze mna
    i ja jestem za nie odpowiedzialana. Alimenty zostaly przyznane lecz
    nigdy nie byly placone . Nie zostaly wyznaczone przez sad terminy i
    czas spotkan z dzieckiem ojca., i tu zaczyna sie problem: ojciec
    dziecka jest w stanie zadzwonic wieczorem ze na nastepny dzien chce
    dziecko u siebie, psuje mi przez to weekendy- bo musze wracac i plany
    na nastepny dzien ( musze odwolywac ciotki i kuzynki ktore mi pomagaja
    w opiece) i mu je wydac, bo jak nie to sa awantury, z drugiej strony
    jak nie ma czasu to i 3 tyg nie ma nawet tel. EX nigdy nie lozyl na
    dziecko i sie nim nie opiekowal, po prostu go nie zna, teraz traktuje
    go jak zabawke ktora mozna sie pochwalic przed kolegami. Ostatnio
    zapowiedzial mi ze zabiera dziecko ( 4 lata) ze swoimi znajomymi i
    jedzie na 3 dni ,nie chce mi powiedziec z kim i gdzie, dziecko zadnej
    z tych osob nie zna przy czym jedzie rowniez aktualna kochanka ex.
    Dziecko nigdy nie nocowalo poza domem a tym bardziej z obcymi
    nieznanymi ludzmi. Nie chce wypuscic dziecka poniewaz ex jest
    nieodpowiedzilany i nie stroni alkoholu. dziecko jest chore, ma astme,
    ciezkie alergie pokarmowe - musi miec bardzo rygorystycznie podawane
    leki, oraz ma symptomy ADHD, wiem ze ojciec nic sie tym nie przejmuje
    i dziecko w czasie wyjazdu nie dostanie lekow jak rowniez nie bedzie
    nalezycie dopilnowane pod wzgledem zywienia itp. Jezeli nie wydam
    dziecka ex postraszyl ze przyjdzie policja! Co ja mam zrobic??? jezeli
    wiem ze syn nie bedzie mial nalezytej opieki???
    Czy mam wystepowac o ograniczenie opieki czy jak? po prostu nie wiem.
    Jedno co wiem ze alimentow nie zobacze poniewaz powiedzial ze to jest
    chore ze on musie placic na dziecko.
    czy wystepowac o

  • 2. Data: 2007-08-17 19:16:46
    Temat: Re: rozwod, opieka nad dzieckiem a sad
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    > Czy mam wystepowac o ograniczenie opieki czy jak? po prostu nie wiem.
    > Jedno co wiem ze alimentow nie zobacze poniewaz powiedzial ze to jest

    witam

    co do alimentów - wystąpić do sądu o prawomocny wyrok rozwodowy i iść z nim
    do komornika by ściągał alimenty z pensji ojca dziecka lub innych świadczeń;
    i alimenty musi płacić, skoro to jego dziecko - taki jest obowiązek ustawowy
    do chwili, gdy dziecko będzie na tyle samodzielne finansowo, by móc się
    samemu utrzymać

    co do wyjazdu dziecka - jeżeli nie mieszkacie razem, a dziecko pozostaje u
    ciebie i ty nie zgadzasz się na wyjazd dziecka za granicę, to ojcu nic nie
    da, że przyjdzie z policją, siłą ci je nie zabiorą, muszą mieć prawomocne
    postanowienie w tym zakresie np. ograniczające twoją władzę rodzicielską;
    sytuacja będzie taka, że skoro każdemu z was przysługuje pełnia władzy
    rodzicielskiej, to policja nie będzie się zajmowała sporami dotyczącymi
    wyjazdu dziecka z ojcem i braku zgody na to matki dziecka - odeśle ojca na
    drogę postępowania cywilnego;
    ojciec musi wystąpić do sądu o wydanie zezwolenia na wyjazd dziecka, jeżeli
    między rodzicami nie ma zgody w sprawach wspólnego dziecka - inicjatywa
    należy do niego;

    a na przyszłość pomyśl o ograniczenie władzy rodzicielskiej ojca nad
    dzieckiem - wniosek do sądu rodzinnego w tym zakresie; ale musisz mieć
    bardzo solidne dowody na to, że źle wykonuje władzę rodzicielską

    w razie pytan - pytaj :)

    pzdr